English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه دانشجویان اردبیل در حمایت از تجمعات اعتراضی اخیر

از یک قرن پیش تا به امروز راسیزم فارس سعی در از بین بردن ملتی دارد که قرنهای متمادی تاریخ ساز بوده و آثار آن در جغرافیایی وسیع از جهان تا ابد خواهد ماند. یک قرن است که شوونیزم فارس سعی در تلافی عقده های اربابان خویش از ملت تورک دارد. به مدت صد سال سعی در بیگانه نمودن ملت آذربایجان از خویشتن خویش دارند. یک سده است که با استفاده از روشهایی مانند تحقیر، جکسازی، ممنوع کردن تحصیل به زبان مادری، تضعیف اقتصادی منطقه و بالاخره مجبور به کوچ نمودن قسمتی از ملت تورک آذربایجان سعی در از بین بردن آرام ایشان داشته اند.

و امروز این شیوه ها نه به صورت پنهان بلکه علنا و از تریبون مجلس بر زبان جاری می شود و نماینده فاشیست آشکارا فکر پلید کوچاندن اجباری آذربایجانیها را بر زبان جاری میکند و متاسفانه کسانی که نام نمایندگی ملت آذربایجان را دارند باز سکوت می کنند. اگر تا دیروز درد حفظ زبان مادری و فرهنگ آذربایجانی اولین اولویت آذربایجانیها بود امروز ترس از فاجعه عظیم از بین رفتن خاک میهن آن هم نه با سلاح بلکه با خشکاندن نگین آذربایجان بدل به اولویت آذربایجانیها گشته است. اگر تا دیروز نگران از بین رفتن زبان مادری و فرهنگمان بودیم امروز باید در پی حفظ سرسبزی و حیات آذربایجان باشیم.

ما دانشجویان دانشگاههای اردبیل ضمن محکوم کردن اقدام عمدی و برنامه ریزی شده حاکمیت شوونیست ایران برای خشک کردن نگین آذربایجان، دریاچه اورمیه، خواهان آزادی هرچه سریعتر دستگیرشدگان اخیر و دیگر زندان عقیدتی حرکت ملی آذربایجان بوده و آمادگی خود را برای برگزاری تجمع اعتراض آمیز در شهر اردبیل در حمایت از دریاچه اورمیه و در همراهی با فعالین شهرهای اورمیه و تبریز اعلام می داریم. شوونیسم فارس بداند ما دانشجویان آذربایجانی همراه با دیگر فعالین اردبیل همواره در کنار همسنگران خود بوده و در هر زمان حاضریم پیوند ناگسستنیمان را به نمایش گذاریم و اجازه از بین رفتی ذره ای از حق ملتمان را به آنها نخواهیم داد. حاکمیت راسسیتی ایران بداند وجب به وجب خاک آذربایجان برای هر آذربایجانی مهم است و همواره سهند و ساوالان دوشادوش هم و در کنار اورمو گؤلو خواهند ماند.

گونئی آذربایجان اؤیرنجیلری

دانشگاههای اردبیل

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter