English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه‌ی جمعی از دانشجویان دانشگاه تبریز در خصوص وقایع دریاچه‌ی اورمیه

ملت مبارز و آزادی‌خواه آزربایجان؛

امروز فرزندانت پس از قرن‌ها مبارزه و ایستادگی جوانمردانه و شجاعانه در برابر ظلم‌ها و وحشی‌گری‌های دشمنان و استعمارگران، به برهه‌ای از تاریخ مبارزات خود نزدیک می‌شود که نقطه عطفی در سرنوشت خویش محسوب می‌شود. دشمن راسیست و تمامیت‌خواه پس از ناکام ماندن هشتاد ساله در جبهه‌های حمله به زبان، تاریخ، هویت و اقتصاد، امروز تصمیم به ویران کردن جغرافیای آزربایجان گرفته است. آنان در حال تدوین جنگی هستند که می‎تواند منجر به حادثه‌ای فاجعه‌بار شود. حادثه‌ای که ابعاد آنرا می‌توان فقط با انفجارهای اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی مقایسه کرد.

رژیم تصمیم گرفته است تا قلب تپنده‌ی آزربایجان را از تپش باز دارد. پروژه‌ای که از مدت‌ها قبل برای خشکاندن دریاچه‌ی اورمیه در حال پی‌ریزی است. دریاچه‌ای که می‌توانست منبع اقتصادی چندین میلیاردی برای ملت آزربایجان باشد، امروز به بمب نمکی تبدیل شده است که شمارش معکوس برای انفجار آن خیلی پیش از این آغاز شده است. و این بدین معنی است که پدران، مادران و فرزندانمان هر شب در کنار هزاران تن نمک می‌خوابند، که ذره ذره در حال خشکاندن درختان، باغات و مسموم کردن آب شرب و آلوده کردن هوای تنفسی آنان می‌باشد.

ملت قهرمان آزربایجان؛

مجلس فرمایشی جمهوری اسلامی ایران نیز، در اقدامی هماهنگ در راستای اهداف از پیش تعیین شده‌ی نظام فاشیستی و نژادپرست، با رد طرح نجات دریاچه‌ی اورمیه، بار دیگر سیاست‌های خصمانه و شئونیستی خود را در قبال ملت آزربایجان در قالب خیانتی دیگر نشان داد. این سیاست‌ها که نابودی تفکر ملی آزربایجان را در گرو تغییر جغرافیا و به تبع آن تغییر زبان، تاریخ و فرهنگ می‌پندارد، در تقابل با روح ملی آزربایجان قرار گرفته است.

و اینک که ملت آزربایجان به ناکارآمدی و عدم صلاحیت مسئولین و وکلای خود در مجلس پی برده و رأسا به مسئولیت تاریخی خود در قبال نجات و حفظ دریاچه‌ی اورمیه همت گماشته است، شاهد برخوردهای شدید امنیتی مأمورین جمهوری اسلامی و دستگیری و تهدید فرزندان خود می‌باشد.

لذا ما جمعی از دانشجویان دانشگاه تبریز؛

-        اقدام ضدانسانی و ضدآزربایجانی مجلس در رد دو فوریت طرح نجات دریاچه‌ی اورمیه را محکوم می‌نماییم.

-        بی‌کفایتی وکلای خود در عدم همراهی ملت آزربایجان و پیوستن به پروژه‌ی خشکاندن دریاچه‌ی اورمیه را محکوم می‌نماییم.

-        اظهارات بی‌شرمانه و ننگین نماینده بجنورد را مبنی بر کوچاندن ملت آزربایجان از دیار آبا و اجدادی خود را محکوم می‌نماییم.

-        برخوردهای امنیتی مأمورین انتظامی و اطلاعاتی را با ملت آزربایجان محکوم می‌نماییم.

و ضمن حمایت خود از دستگیرشدگان روزهای اخیر اعلام می‌داریم که تا به نتیجه رسیدن خواسته‌های به‌حق ملت آزربایجان و احیای دریاچه اورمیه همراه و پشتیبان ملت خود خواهیم ماند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter