English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

برخی گزارشات از شهادت معترضین حکایت دارد

آذوح: تظاهرات آرام و مدنی مردم اورمیه در حمایت از حق حیات دریاچه اورمیه، توسط ماموران یگان ویژه سپاه به خشونت کشیده شد.

در حالی که مردم اورمیه بر اساس فراخوان فعالین ملی آذربایجان قصد داشتند از ساعت 6 عصر شنبه پنج مرداد ماه با انجام راهپیمایی در فضایی کاملا آرام و مدنی و پرهیز از هرگونه خشونت اعتراض خود را به سیاستهای غلط سران نظام جمهوری اسلامی ایران در مورد نتایج اقدامات فاجعه بار آنان نسبت به محیط زیست آذربایجانیان، علی الخصوص  رد دو فوریت طرح نجات دریاچه اورمیه توسط مجلس شورای اسلامی که پیامد آن نابودی دریاچه اورمیه و به خطر افتادن حیات بیش از 15 میلیون آذربایجانی خواهد بود، ابراز دارند با حمله ماموران یگان ویژه سپاه مواجه شدند.

ماموران یگان ویژه با پرتاب گاز اشک آور، استفاده ازباتوم و شلیک گلوله های پلاستیکی به صورت مستقیم به سمت تجمع کنندگان این تظاهرات مدنی و آرام را به سمت خشونت سوق داده اند. ماموران لباس شخصی نیز با باتوم های برقی به سمت عابرین پیاده حمله نموده و از آنها می خواستند پراکنده شوند.

آرایش نظامی نیروها ی امنیتی و تحریک مردم با شلیک گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور باعث شده است مردم در مواردی با این نیروها درگیر شوند. از آنجاییکه  فرماندهی نیروهای یگان ویژه با بی تدبیری تمام دستور حمله مستقیم به تجمع کنندگان را صادر کرده است، تجمع کنندگان نیز مجبور به دفاع از خود شده اند و در این درگیری ها یکی از هموطنانمان به ضرب باتوم یکی از ماموران به شهادت رسیده است.

متاسفانه به دلیل ربوده شدن جسد این هموطنمان تلاش برای شناسایی خانواده و هویت این عزیز تا به این لحظه میسر نشده است. بی تردید مسئولیت اعمال خشونت بار واقدامات وحشیانه دستگاه سرکوب نظام جمهوری اسلامی در وقایع امروز اورمیه به عهده فرماندهان و مسئولان دولتی بویزه فرماندهی کل آنها می باشد.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter