English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اخبار اعتراضات روز 19 شهریور در آذربایجان

آذوح: اعتراضات در شهرهای مختلف آذربایجان و به ویژه در تبریز و سولدوز(نقده) به پایان رسید.

22.20: فیلمی از جو امنیتی و حضور نیروهای یگان ویژه در شهر اورمیه:

http://www.youtube.com/watch?v=bZNAWvu5z9A&feature=player_embedded

21.40: از اورمیه نیز خبر می رسد نام یکی دیگر از بازداشت شدگان این شهر رحمان قاسمی می باشد.

21.30: سرویس یاهو مسنجر به طور کامل در تهران و حومه قطع شده است. به دلیل قیام تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان، از دیشب سرویس یاهو مسنجر به طور کامل در تهران و حومه نیز قطع شده است.

21.20: از اردبیل خبر می رسد که از سرنوشت بسیاری از فعالین ملی در اردبیل از صبح امروز خبری در دست نیست ربایش بی سابقه فعالین ملی در اردبیل ادامه دارد. فعالین اردبیل روز دوشنبه را برای برگزاری تظاهرات اعلام نموده اند.

21.20: تبدیل تبریز به منطقه جنگی. اینترنت  قطع شده، تلفن همراه و ايران سل قطع شده، به بهانه مانور، ارتش وارد عمل شده و  هلی کوپترها برفراز تبریز در حال مانور هستند. تبریز به منطقه جنگی تبدیل شده است.

21.10: دستگیری گسترده جوانان تبریزی و سرکوب اعتراضات حضور گسترده نیروهای سرکوبگر و لباس شخصی همچنان ادامه دارد با اینهمه هنوز مردم تبریز حضوری چشم گیر در خیابانها و میادین اصلی این شهر دارند.

21.00: درگیری‌های پراکنده در برخی خیابان‌های مرکزی تبریز به‌وقوع پیوسته است. تعقیب و گریز در بازار و راسته‌کوچه تبریز بین ماموران انتظامی و لباس شخصی با مردم ادامه دارد. گزارش‌ها حاکی از برخورد شدید نیروهای سرکوبگر با مردم است.

20.50: بر اخبار رسیده، در برخی نقاط تبریز، مخصوصا نواحی مرکزی تبریز خطوط موبایل‌ در دسترس نمی‌باشد. طبق آخرین اخبار درگیری‌ها ادامه دارد و ماموران امنیتی به صورت شدیدی با تجمعات برخورد می‌کنند. طبق خبرهای رسیده تا الان چند نفر دستگیر شده‌اند.

20.40: بیش از دو هزار تن از مردم نقده(سولدوز) با راهپیمایی از اول خیابان فتوحی تا فلکه ژاندارمری شعار اورمو گولو جان وئریر مجلیس اونون قتلینه فرمان وئریر، یاشاسین آذربایجان، اورمو گولو بیزیم قانیمیزدی، سولدوز شهیدلرین یاددان چیخارتماز سر دادند. ماموران به این تظاهرات مسالمت آمیز حمله کرده و چندین نفر را بازداشت کرده اند.

20.30: فیلمی از جو سنگین و بیسابقه ی امنیتی در شهر ارومیه:

http://www.youtube.com/watch?v=LfPW8eVh8VA

20.15: مدیرمسئول سونار دستگیر شد. بنا بر اخبار کاملا موثق در ادامه بازداشتهای فله ایی در اورمیه ((مهدی اسدزاده)) مدیر مسئول نشریه دانشجویی سونار دانشگاه اورمیه به همراه یکی از دوستانش بنام ((میثم)) در خیابان امام اورمیه تقاطع عطایی بدست نیروهای یگان ویژه دستگیر شد. این نشریه دانشجویی از محبوب ترین و فعالترین نشریات دانشجویی است که در اعتلای هویت طلبی آذربایجان و مبارزه با تروریسم کرد در غرب آذربایجان گامهای موثری را برداشته است.

20.05: درگیری در خیابان راسته کوچه ی تبریز ادامه دارد. فضا به شدت امنیتی است و با نزدیک شدن شب و تاریکی تعداد اعتراض کنندگان هم رو به افزایش است.

19.55: جمعیت چندین هزار نفری در سولدوز(نقده) در حال اعتراض و برگزار تظاهرات اعتراضی هستند. هنوز گزارشی از درگیری نرسیده است.

19.50: سرکوب گسترده در شهرهای مختلف آذربایجان ادامه دارد. اخبار رسیده از شهر مرند حاکی است نیروهای امنیتی با همراهی مامورین یگان ویژه جمع کثیری از جوانان شهر مرند را دستگیر نموده اند. خیابانهای این شهر مملو از مامورین انتظامی گزارش گردیده است.

19.45: گزارشات رسیده از شهر تبریز حاکی است خشونت نیروهای امنیتی و مامورین یگان ویژه غیرقابل باور و بسیار خشونت آمیز بوده است. اخبار رسیده از مجروح شدن دهها تن از معترضین حکایت دارد.

19.40: درگیریهای تبری به سه راه امین کشیده شده است. در این مکان مامورین به شکلی وحشیانه زنان و دختران معترض را ضرب و شتم نموده اند.

19.35: درگیری ها در شهر تبریز به خیابان راسته کوچه کشیده شده است. زد و خورد شدید میان جوانان و نیروهای یگان ویژه در راسته کوچه ادامه دارد.

19.30: درگیری های بسیار شدید بین جوانان و نیروهای یگان ویژه در خیابان شهناز تبریز ادامه دارد. بر اساس گزارشات رسیده مامورین امنیتی و انتظامی معترضین را به شدت و وحشیانه ضرب و شتم می نمایند.

19.10 : گزارشها از تبریز حکایت از دستگیری جوانان و انتقال آنها به ون های نیروی انتظامی در میدان ساعت و چهار راه شهناز تبریز دارد. براساس گزارشهای رسیده از اردبیل، همزمان با وقوع قیامهای مردمی در دیگر شهرهای  آذربایجان و نیز در آستانه فراخوان به اعتراض مردمی در قبال خشکانیده شدن دریاچه اورمیه؛ جمعی از دانشجویان و دیگر اقشار این شهر، ناپدید شده اند. به احتمال قوی این افراد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند. هنوز از تعداد دقیق بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست. تلاش برای مشخص شدن اسامی افراد بازداشت شده ادامه دارد.

19.00: علیرغم جو امنیتی بیسابقه در چندین سال گذشته تظاهرات در تبریز شروع شد. تجمع با حدود 1000 نفر شروع شده است و مامورین امنیتی و نیروهای یگان ویژه با خشونت هر چه تمام به سمت معترضین حمله می نمایند.

خانواده های این افراد به شدت نگران جان و امنیت عزیزان خود هستند.

18.45: خبرها حاکی از آن است که خیابانها و میدانهای اصلی شهر قوشاچای مملو از نیروهای امنیتی می باشد.

18.30: بازداشت جوانان در خیابان استادیوم و مقابل مسجد المهدی مرند

18.20: نیروهای امنیتی بدون دلیل و به صورت فله ای به بازداشت گسترده مردم دست زده و با ماشین های قفس دار به سرعت از منطقه خارج می کنند.

17.30: قیام در سولدوز شروع شد. بر اساس اخبار رسیده از سولدوز خیابان امام این شهر مملو از جمعیت است و مردم با شعارهای یاشاسین آزربایجان، آذربایجان جانیمیز، اورمو گولو قانیمیز به سوی فرمانداری در حرکتند.

17.10: فیلمی از جو امنیتی شدید در تبریز سه راهی امین تبریز 19 شهریور - ساعت 17

http://www.youtube.com/watch?v=enVGy9Jxlyk

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter