English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ایستگاه‌های کرایه دوچرخه در تبریز راه اندازی شد

آذوح: ایستگاه‌های کرایه دوچرخه با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری تبریز در این شهر راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، علیرضا نوین پیش از ظهر سه شنبه در مراسم راه اندازی این ایستگاهها با اشاره به اهداف شهرداری از اجرای این طرح گفت: استفاده از دوچرخه در سفرهای درون شهری در گذشته‌های نه چندان دور در بین مردم مرسوم بود با این حال به جهت توسعه و صنعتی شدن شهرها، این امر طی دهه‌های اخیر کم‌رنگ شده بر همین اساس شهرداری تبریز با هدف ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در بین مردم و نیز تلاش برای کاهش آلودگی هوا اقدام به این مهم کرده است.

به گفته نوین، کاهش ترافیک و افزایش سطح سلامت و نشاط اجتماعی و کمک به اجرای موفق‌تر قانون هدفمندی یارانه‌ها، راه‌اندازی و اجرای طرح کرایه دوچرخه به شهروندان برای استفاده از این وسیله نقلیه ایمن و پاک در سفرهای درون‌شهری از دیگر اهداف راه اندازی ایستگاه های کرایه دوچرخه است.

شهردار تبریز ادامه ادامه داد: با توجه به اهداف مورد بررسی قرار گرفته اجرای این طرح را شهرداری تبریز در دستور کار خود قرار داده و امروز شاهد راه‌اندازی چهار ایستگاه در نقاطی چون میدان ساعت به عنوان ایستگاه مرکزی، میدان فجر، چهارراه 17 شهریور و فلکه دانشگاه با مشارکت بخش خصوصی هستیم.

نوین در ادامه با اشاره به جزئیات و شرایط استفاده شهروندان از این دوچرخه‌ها در سفرهای درون‌شهری خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برای استفاده از این دوچرخه‌ها با ارایه کارت ملی و دریافت کارت اشتراک از مسئولان ایستگاه‌ها و در قبال پرداخت مبلغی ناچیز به مبلغ 200 تومان به عنوان کرایه هر ساعت استفاده، از این دوچرخه‌ها استفاده کنند.

وی افزود: البته باید خاطرنشان کرد که کرایه استفاده از دوچرخه‌ها در سطح شهر برای هر ساعت مبلغ 400 تومان بوده که شهرداری تبریز به منظور ترغیب و تشویق شهروندان 50 درصد این کرایه معادل 200 تومان را تقبل کرده است.

نوین در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌ریزی شهرداری تبریز برای افزایش تعداد ایستگاه‌ها و دوچرخه‌ها از ابتدای سال 90 خبر داد و افزود: از ابتدای سال 90 و به صورت تدریجی تعداد ایستگاه‌های دوچرخه شهری به 10 ایستگاه و تعداد دوچرخه‌ها در مرحله اول به هزار دستگاه دوچرخه افزایش خواهد یافت تا شهروندان به سهولت از این وسیله نقلیه پاک و ایمن استفاده کنند.

به گفته شهردار تبریز تمامی دوچرخه‌های مذکور از سوی شرکت سرمایه‌گذار بیمه شده‌اند تا شهروندان با خیالی آسوده از این دوچرخه‌ها استفاده کنند.

نوین همچنین از برنامه‌ریزی شهرداری برای ایجاد طولانی‌ترین باند دوچرخه در داخل مهرانه‌رود به طول 18 کیلومتر حدفاصل ایل‌گولی تا پل سرداران فاتح در سال آینده خبر داد.

وی در عین حال گفت: کلیه مدیران شهرداری تبریز نیز از سال آینده به عنوان پیشگام مسئولان از دوچرخه برای انجام امورات اداری و شخصی خود استفاده خواهند کرد تا مردم بیش از گذشته برای استفاده از این وسیله ترغیب شوند.

شهردار تبریز همچنین ابراز امیدواری کرد با مشارکت و همکاری شهروندان فرهنگ استفاده از دوچرخه در کمترین زمان ممکن به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود.

در پایان این مراسم نخستین کارت اشتراک دوچرخه‌های شهری به نام علیرضا نوین شهردار تبریز صادر شد.

مهر

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter