English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه فعالین حرکت ملی آذربایجان در رابطه با روز زندانیان سیاسی آذربایجان جنوبی

تأمين و پاسداشت آزادي‌هاي فکري و سياسي و اجتماعي انسان ها از مباني و الزامات قطعي و تخلف ناپذير دموکراسي و حقوق بشر است. در عصری که بسیاری به جایگاه ارزش های والای انسانی و کرامت انسانی پی برده ، سعی بر ترویج و پاسداری آن دارند، دریغا هنوز هستند مرتجعان بر مسند قدرت تکیه زده‌ای که هر روز آزادی را ذبح می کنند و اندیشه‌ی انسانی را تکفیر. قدرت مدارانی که دیوار زندان هایشان را هرروز بیشتر بر افراشته، حصار اسارت ملت ها را تنگتر می کنند.

امروز آنانی که پای تکثر می شکنند، همانانی اند که انسان آذربایجانی را در بند کرده، او را به خاطر مطالبه‌ی اولین حقوق انسانی خود مورد تعدی و انکار قرار داده، و فرزندان این ملت را شکنجه می دهند و روانه ی زندان. و آزادی آزادی خواهان این ملت را ، که مطلوبشان احقاق حقوق ملتی در اسارت است هر روزه بیش از پیش محدودتر می کنند. آزادیخواهانی که با مبارزاتشان تاریخ ملت آذربایجان را به زرین ترین صفحات مزین کرده‌اند.

امروز 20 سپتامبر مصادف با 29 شهریور  زادروز فرزندی از ملت آذربایجان است که پا جای پای بزرگانی گذاشت که پرچمدار مبارزات حق طلبانه‌ی گذشته‌ی ملتش بودند. بزرگانی چون ستارخان و میر جعفر پیشه وری. و افسوس آنانی که بر اریکه قدرت تکیه زده بودند، صدای حق طلبانه ی متین پور را نشنیدند و او را محکوم به حکمی هشت ساله کردند و ننگ شوونیسم و تبعیض را بر پیشانی خود مهر. حکم هشت ساله ی سعید متین پور نماد اسارت صد ساله ی ملت آذربایجان و نماد اسارت تمامی زندانیان آذربایجانی ست که هر روز زیر شکنجه و ارعاب قرار می گیرند. و چه افتخاری زیباتر و خوش یمن تر از آن که زادروز مبارزی چون او تداعی کننده ی مبارزات فعالینی باشد که تمامی هستی خود را در طبق اخلاص گرفته و برای آزادی ملت آذربایجان مبارزه می کنند. باشد که آیندگان بدانند شایسته‌گان این برهه‌ی تاریخ چه کسانی بودند و بشناسند اندیشه های نافی اسارت ملت آذربایجان را.

لذا ما جمعی از فعالان حرکت ملی در داخل و خارج بر آن شدیم روز تولد سعید متین پور فعال دربند حرکت ملی آذربایجان، که به هشت سال زندان محکوم شده و هم اکنون در زندان ائوین به سر می برد را به عنوان روز زندانیان سیاسی آذربایجان جنوبی انتخاب کرده و هرساله با بزرگداشت این روز همراه با سعید عزیز یاد تمامی زندانیان سیاسی آذربایجان را گرامی داریم.

والسلام

29/06/1390

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter