English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیش از چهار هزار زندانی در زندان کارون اهواز- یوسف عزیزی بنی طرف

دوستی که به تازگی از  ایران به خارج آمده طی تماسی به من گفت: زندان کارون شهر اهواز بین چهار هزار تا چهار هزار وپانصد نفر زندانی را در بند های نه گانه خود جای داده است که حدود  نود در صد آنان عرب هستند. من به خاطر دارم که در آوریل 2005 وقتی در یکی از زندان های مخفی شهر اهواز زندانی بودم از بازپرس شنیدم که ظرفیت رسمی زندان کارون هشتصد نفر است.

به گفته این دوست ما تعداد زندانیان، چهار تا پنج برابر ظرفیت این زندان است. وی می گفت در 1389/8/2 در بند  6 یعنی بند سیاسی 54 زندانی عرب، یک زندانی اصلاح طلب و دو زندانی کرد بودند که این سه نفر تبعیدی از شهرهای دیگر بودند. وی تعریف می کرد که به علت تنگی جا زندانیان در حیاط زندان می خوابند و بعضی هم در کارتون هایی که در حیاط زندان گذاشته اند تابستان و زمستان خودرا می گذرانند.

وی می گفت: در زندان سپیدار که در محله  سپیدار و در نزدیکی زندان کارون قرار دارد بین 300 تا 350 نفر زندانی سیاسی هستند که به طور موقت در بند 3 سیاسی نگه دارای می شوند. وی بر این باور است که در دوره صادق لاریجانی تعداد زندانیان نسبت به دوره هاشمی شاهرودی بسیار  افزایش یافته است و زندانبانان رفتار وحشیانه ای با زندانیان دارند که از رفتار آنان با دزدان وقاتلان بدتر است. البته به اینها باید زندان های مخفی وزارت اطلاعات در شهر اهواز را هم باید افزود. این جدای از سایر زندان های استان عربستان (خوزستان) است. از فعالان حقوق بشر در خواست می شود تا در باره شرایط غیر انسانی زندان کارون - که در ایران بی نظیر است - افشاگری کنند و صدای زندانیان عرب اهوازی را به گوش سایرین واز جمله سازمان های حقوق برسانند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter