English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

جان ترکمن صحرا را خشکاندند، نوبت به جان آذربایجان رسیده است

احداث غیراصولی سدها و بستن راه آب، این مایه حیات باعث شده است تا آلما گل، آلا گل و آجی گل، دریاچه های زیبای ترکمن صحرا که میراث دهها هزارساله طبیعت به مردم ترکمن است کاملا خشکانده شوند و هزاران پرنده مهاجر که هرساله میهمان خوان پربرکت ترکمن صحرا بودند دیگر به ترکمن صحرا مهاجرت نمی کنند.

دیگر درناها در صحرای ترکمن آزادانه به پرواز درنمی آیند زیرا جمهوری اسلامی برکت، آبادانی و آب را از مردم خونگرم ترکمن گرفته است و ترکمن صحرا عزادار بی آبی و خشکسالی است.

آلما گل، آجی گل و آلاگل از مهمترین تالابهای بین المللی بودند که در کنوانسیون رامسر نیز ثبت شده اند و منشأ خیر و برکت و آبادانی برای ترکمن صحرا بودند، اما رژیم ضدبشری جمهوری اسلامی با هدف خشکاندن جان ترکمن صحرا، با احداث سدهای متعدد در مسیر رودهای اترک و گرگان، آب را از مردم ترکمن دریغ کرده است. ترکمن صحرا تشنه آب است و محصولات استراتژیک منطقه همچون گندم، جو و پنبه نابود شده اند.

جمهوری اسلامی اکنون قصد خشکاندن دریاچه اورمیه را دارد. این رژیم ضد بشری نه تنها دشمن آزادی ملیتهاست، بلکه با محیط زندگی ملیتهای ایرانی نیز مشکل دارد و قصد نابودی طبیعت آنان را دارد.

دریاچه اورمیه یا اورمو گولو جان آذربایجان است. جان رو به احتضار آذربایجان به دنبال نفسی تازه است و خروش ترکهای آذربایجان و شعارهای “اورمو گولو جان وریر، مجلس اونون قتلینه فرمان وریر” نیز گویای آنست که ترکهای آذربایجان به خوبی دشمن را شناخته اند. دشمنی که فرمان قتل جان آذربایجان را صادر کرده است اما از خیزش ملت قهرمان ترک آذربایجان غافل است. ملتی که ستارخانها و باقرخانها را پرورش داده است، ملتی که در کنار ترکمنها، بیش از هزار سال حکومت ترکها در ایران را رقم زده است و مردم ملتی که می میرد اما آزادگی اش را از دست نمی دهد.

بزرگترین اشتباه رژیم جمهوری اسلامی این بود که نقشه خشکاندن دریاچه اورمیه و برهم زدن تعادل جمعیتی آذربایجان کشید. این نقشه در حکم امضای مرگ رژیم است خشکاندن دریاچه اورمیه است چرا که اینکار باعث برخاستن ملتی شد که وقتی برمی خیزد دیگر هیچگاه نمی نشیند.

سازمان آزادیبخش ترکمن صحرا ضمن اعلام حمایت از خیزش شجاعانه ملت ترک آذربایجان به آذربایجان این پیام را می دهد که تا آخر در کنار آنها ایستاده است و از هرگونه کمک به جنبش آذربایجان برای احقاق حقوق ترکهای آذربایجان دریغ نمی کند.

سرنوشت را کسی جز خود انسانها نخواهند نوشت و سرنوشت ملیتهای دربند ایرانی اعم از ترکمن، ترک آذربایجان، عرب، بلوچ و غیره در دست خود آنهاست. و فردا از آن این ملیتهاست، فردایی که در آن تمام ملیتهای ایرانی نابودی رژیم جمهوری اسلامی را جشن خواهند گرفت و در کنار یکدیگر نغمه زیبای آزادی سرخواهند داد.

سازمان آزادیبخش ترکمن صحرا

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter