English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

احمدی ن‍ژاد در مصاحبه با تلویزیون دولتی اسپانیا: هرگز! هرگز معترضان را سرکوب نکرده‌ایم

آذوح: محمود احمدی نژاد، طی یک مصاحبه با تلویزیون دولتی اسپانیا گفت: «حکومت ایران هرگز مخالفان سیاسی را سرکوب نکرده است و او خود هفته ای چهار ساعت در خیابان ها با مردم گفت و گو می کند.»

احمدی نژاد همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار اسپانیایی که از وضعیت آقایان موسوی و کروبی پرسیده بود، گفته است که "مگر شما باید بدانید؟ مگر شما وکیل مدافع آنها هستید”؟"

به گزارش بی بی سی فارسی به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمدی نژاد روز سه شنبه ۲۴ اسفند (۱۵ مارس) در پاسخ به سئوال خبرنگار تلویزیون اسپانیا در مورد “سرکوب معترضان” در ایران گفت: “هرگز، هرگز. ما هیچ وقت این کار را نکرده ایم. در سی سال گذشته سی انتخابات آزاد داشته ایم”.

او در پاسخ به سئوال دیگری در مورد بی خبری از وضعیت میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر مخالفان دولت گفت: “مگر شما باید بدانید؟ مگر شما وکیل مدافع آنها هستید”؟احمدی نژاد گفت که در همه کشورها مخالف وجود دارد، اما قانون هم وجود دارد و مخالفان نمی توانند قانون شکنی کنند.

او خطاب به خبرنگار اسپانیایی گفت: “آیا شما در اسپانیا به مخالفان و تجزیه طلب ها اجازه می دهید که ساختمان های دولتی و اموال عمومی را آتش بزنند یا مردم را در خیابان ها کتک بزنند”؟

احمدي نژاد پرسید: “اگر در کشور شما عده ای به نام مخالف به خیابان آمدند و شکم مردم را با چاقو پاره کردند، پلیس چه می کند”؟

او این سئوال خبرنگار اسپانیایی را که “آیا همه مخالفان در ایران چنین کارهایی کرده اند” بی پاسخ گذاشت و به سخنان خود ادامه داد؛ اما خبرنگار دوباره پرسید: “آیا این دو رهبری که من اسم بردم ساختمان آتش زده اند”؟

احمدی نژاد گفت که آنها قانون را نقض کرده اند و با آنها برخورد قانونی شده است.

آقایان کروبی و موسوی به همراه همسران خود از روز ۲۵ بهمن در حصر خانگی به سر می برند و در این مدت خبرهای ضد و نقیضی از انتقال آنها به مکانی نامعلوم منتشر شده است.

آقای احمدی نژاد در ادامه مصاحبه با تلویزیون اسپانیا گفت: “بگذارید خیالتان را راحت کنم. این بازی ای که اروپایی ها و آمریکایی ها علیه دولت های مستقل راه انداخته اند که عده ای را به نام دموکراسی علیه آنها تحریک کنند، به پایان رسیده است”.

آقای احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به تجربه افغانستان و عراق هشدار داد که مداخله نظامی احتمالی غرب در مناقشه لیبی اوضاع این کشور را وخیم تر خواهد کرد.

او گفت: “امیدوارم که دولت های اروپایی و آمریکا در امور این منطقه دخالت نکنند و اجازه بدهند که مردم منطقه خود در مورد آینده شان تصمیم بگیرند”.

احمدي نژاد همچنین اقدام معمر قذافی، رهبر لیبی در سرکوب مخالفان خود با توسل به نیروی نظامی را محکوم کرد.

ادوارنیوز

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter