English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

انتشار مقاله ای در مورد فاجعه خوجالی در روزنامه امریکایی

آذوح: به گزارش خبرگزاری "ترند" از نمایندگی آذربایجان در سازمان ملل متحد، مقاله ای با عنوان "دهشتناکترین فاجعه قرن بیستم در خوجالی" در روزنامه روسی زبان  "حد جدید" نیویروک منتشر شد.این مقاله از سوی آکشین مهدی یف رئیس نمایندگی آذربایجان در سازمان ملل متحد نوشته شده است.

در این مقاله اطلاعاتی در مورد این فاجعه عظیم و برگزاری مراسمات گرامیداشت قربانیان قتل عام خوجالی در آمریکا و اسرائیل ارائه شده است. در این مقاله همچنین بر ضرورت مجازات عاملین فاجعه خوجالی تأکید شده است.

لازم بذکر است، فاجعه خوجالی بر اثر عملیاتهای نبرد فعال اشغالگران نیروهای مسلح ارمنستان در منطقه قره باغ کوهستانی آذربایجان در تاریخ 26 فوریه سال 1992 اتفاق افتاد. بعلت وجود جنگ در منطقه در هنگام وقوع این حادثه در داخل شهر خوجالی فقط حدود 3 هزار نفر باقی مانده بوده اند. نیروهای اشغالگر ارامنه با استفاده از تجهیزات نظامی شوروی سابق واقع در پایگاه نظامی 366 خانکندی، شهر خوجالی را محاصره کرده و مردم آنرا قتل عام نمودند. به گزارش رسمی آذربایجان، در نتیجه این قتل عام 613 نفر از ساکنان خوجالی کشته شده (106 نفر از آنها زن، 83 نفر کودک)، 1275 نفر اسیر شده، 150 نفر مفقود و بیش از 1000 نفر هم معلول گشته اند. اعضای 8 خانواده بطور کلی قتل عام شده و 25 کودک نیز شاهد مرگ پدر و مادر خویش گشته اند

ترند

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter