English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گلوله باران معترضین در یمن از ناحیه سر و گردن

آذوح: یک روز پس از سرکوب خونین مردم شهر الهدایه در یمن، که دست‌کم ۱۲۰ نفر زخمی بر جای گذاشت، روز جمعه ۱٨ مارس- ٢٧ اسفند ماه نیز، اعتراضات مردمی در پایتخت و چند شهر مهم آن کشور ادامه یافت، که در جریان آن، نیروهای امنیتی مجددا به روی معترضان در شهر صنعا، پایتخت، آتش گشودند، که منجر به کشته شدن دست‌کم ۳۰ نفر و زخمی شدن بیش از صد نفر انجامید.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، اغلب کشته‌ شدگان روز جمعه، برخلاف روزهای قبل، این بار از ناحیه سر و گردن هدف گلوله قرار گرفته‌اند.

تلویزیون خبری سی‌ان‌ان نیز در تازه‌ترین گزارش خود از اعتراضات یمن، تعداد کشته‌های روز جمعه در صنعا را دست‌کم ۳۳ نفر اعلام کرد. این شبکه می‌گوید که بیشتر این کشته‌شدگان در خارج از دانشگاه صنعا جان خود را از دست داده‌اند.

در همین حال شبکه خبری الجزیره به نقل از شاهدان عینی و امدادگران می‌گوید که "اراذل و اوباش حامی رژیم" در یمن از پشت بام خانه‌های اطراف میدان دانشگاه در صنعا به روی مردم معترض آتش گشوده‌اند.

الجزیره همچنین می‌گوید از میان بیش از صد نفری که در جریان حادثه روز جمعه مجروح شده‌اند "بسیاری در وضعیت بحرانی هستند."

به دنبال آغاز قیام‌های مردمی در کشورهای تونس و مصر، یمن نیز هفته‌هاست که درگیر اعتراض و ناآرامی به‌ویژه در پایتخت این کشور، صنعا، است.

تاکنون علی عبدالله صالح که بیش از ۳۰ سال در یمن قدرت را به دست داشته از توجه به خواسته مردم مبنی بر کناره‌گیری او خودداری کرده و تنها وعده داده است که در پایان دوره ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۱۳ اداره کشور را به کس دیگری بسپارد.

با این حال به‌رغم خشونت و تهدیدهای نیروهای امنیتی دولت، معترضان مخالف حکومت در یمن تقریبا هر روز به راه‌پیمایی در صنعا و دیگر شهرهای یمن دست می‌زنند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز جمعه از شرکت ده‌ها هزار نفر در تجمع اعتراضی میدان دانشگاه صنعا خبر داده و می‌گوید که مردم معترض هم‌چنان خواستار کناره‌گیری صالح هستند.

شبکه الجزیره نیز از قول یک امدادگر حاضر در تظاهرات روز جمعه تعداد زخمی‌ها را بیش از ۲۰۰ اعلام کرده و می‌گوید احتمالا تعداد کشته‌ها افزایش خواهد یافت.

الجزیره همچنین می‌گوید که پس از نماز جمعه امروز مردم معترض علاوه بر صنعا در چهار یا پنج شهر دیگر یمن دست به تظاهرات زده‌اند.

طی روزهای اخیر، سرکوب و کشتار در کشورهای لیبی، بحرین و یمن، به فجیع ترین حالت خود طی هفته های اخیر رسیده است.

جرس

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter