English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

حمایت سایتهای منتسب به جنبش دانشجویی آذربایجان از بیانیه اخیر دانشجویان دانشگاههای تهران، "گوج بیرلیکده دیر"‏

آذوح: سایت "آذربایجان اویرنجی حرکاتی"، آذوح، نیز طی بیانیه ای حمایت خود را از بیانیه اخیر دانشجویان دانشگاههای تهران (بیانیه گوج بیرلیکده دیر) اعلام نمودند. پیش از این، سایت "جنبش دانشجویی آذربایجان جنوبی"، اؤیرنجی نیز طی انتشار بیانیه ای حمایت خود را از بیانیه مذکور اعلام داشته بود.

در بیانیه سایت اؤیرنجی با اشاره به اعتراضات اخیر کشورهای خاورمیانه، رشد روزافزون گفتمان حرکت ملی در جغرافیای سیاسی ایران و آذربایجان و شکوفایی آنرا نشانگر آینده ای روشن برای ملت آذربایجان دانسته و آورده است: "اقدام بسیار مهم و مسئولانه ی دانشگاههای تهران در خصوص نامیدن سال 1390 به نام ((میللی بیرلیک ایلی)) نشان از رشد سیاسی و سیرتکاملی حرکت ملی آذربایجان جنوبی دارد.

سایت اؤیرنجی در حمایت از بیانیه ی دانشگاههای تهران و جهت پیشبرد اهداف والای حرکت ملی آذربایجان جنوبی از کلیه جریانهای فکری موجود در آذربایجان و از کلیه ی احزاب و اشخاص که هر کدام نقش بسزایی در پیشبرد و پیشرفت حرکت ملی آذربایجان جنوبی دارند، دعوت میکند تا سال جدید را با اتحاد و همفکری و در کنارهم بودن، آغاز کنند، بدون شک اتحاد ملی در این شرایط حساس و پشتیبانی از هم، مهمترین مسئولیتی است که بر عهده ی فعالان حرکت ملی آذربایجان جنوبی نهاده شده است". در ادامه امید آن رفته که فعالین با همدلی بیشتر سال نویی را برای آذربایجان رقم زنند و در نهایت بیانیه با شعار سالهای اخیر جنبش دانشجویی آذربایجان، "گله جک بیزیمدیر" به اتمام رسیده است.

در بیانیه سایت آذوح نیز با اشاره به دستگیریهای غیر قانونی و شکنجه های اعمالی بر فعالین حرکت ملی و سرکوب ظالمانه حاکمان در سال 89، این سال را سال پر فراز و نشیب توصیف نموده است. همچنین در این بیانیه آمده است: "در واپسین روزهای سال 89، جمعی از دانشجویان دانشگاههای تهران با درک شرایط حساس منطقه ای و لزوم انسجام در صفوف مبارزاتی حرکت ملی آذربایجان جنوبی، در اقدامی تحسین آمیز و ارزشمند سال 90 را به عنوان سال ((میللی بیرلیک ایلی))  نامگذاری نموده اند. این در حالی است که نگاهی کوتاه به شرایط و دقت در برخی کاستیهای حرکت ملی، لزوم وحدت در حرکت را بیش از پیش نمایان می سازد".

در ادامه آمده است: "آذربایجان اویرنجی حرکاتی- آذوح ضمن حمایت کامل از این پیشنهاد دانشجویان ارجمند دانشگاههای تهران، از دیگر تشکلات و گروههای حرکت ملی نیز تقاضا می نماید نیل به این شعار را از رئوس برنامه های خود در سال آتی قرار دهند". در نهایت نیز سال 90 را سالی سرشار از اتفاقات و ثانیه های سرنوشت ساز دانسته و آرزوی مصون ماندن خاک و ملت آذربایجان از گزندها را داشته است.

آنچه که در بیانیه آذوح جلب توجه می نماید استفاده از شعار "گوج بیرلیکده دیر" به عنوان شعار پایانی بیانیه است.

ای یو تی اویرنجی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter