English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نگرانی سپاه از «فتنه» تیم احمدی‌نژاد علیه نظام

آذوح: پرسش روزنامه جوان از مهدی طائب روحانی حامی علی خامنه‌ای مبنی بر اینکه آیا نزدیکان احمدی‌نژاد می‌توانند در آینده «علیه نظام و انقلاب اسلامی» فتنه به راه بیندازند، نشانه افزایش نگرانی حاکمیت و سپاه از عملکرد تیم احمدی‌نژاد است.

روزنامه جوان روز چهارشنبه (سوم فروردین) در گفتگویی با مهدی طائب این پرسش را مطرح کرده که این روحانی تندور نیز در پاسخ گفته گمان نمی‌کند حامیان احمدی‌نژاد توانایی چنین اقدامی علیه جمهوری اسلامی را داشته باشند.

حامیان علی خامنه‌ای در هفته‌های اخیر از در اظهارنظر‌های خود به طور مستقیم و غیرمستقیم از «فتنه» تیم احمدی‌نژاد در آینده‌ای نزدیک خبر داده‌ و از رهبر جمهوری اسلامی خواسته‌اند مانع از شکل‌گیری این فتنه شود.

محمدرضا باهنر، اسد‌الله بادامچیان و حسین سبحانی‌نیا سه نماینده سرشناش محافظه‌کاران در مجلس هستند که در یک هفته گذشته نسبت به «فتنه» تیم احمدی‌نژاد هشدار داده‌اند.

با این حال این نمایندگان و روزنامه جوان که وابسته به سپاه پاسداران است در اظهار‌نظر‌ها و گزارش‌های خود به ویژگی‌های فتنه‌ای که نسبت به شکل‌گیری آن از سوی نزدیکان احمدی‌نژاد هشدار داده‌اند، هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند.

به نظر می‌رسد این دسته از حامیان خامنه‌ای به شدت نگران افزایش فعالیت‌های انتخاباتی تیم احمدی‌نژاد برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آینده هستند.

آن‌ها به طورمشخص نگران هستند که تیم احمدی‌نژاد در جریان تبلیغات انتخاباتی خود شعار‌هایی مطرح کند که با آرمان‌ها انقلاب اسلامی و رهبر جمهوری اسلامی در تضاد باشد.

این دسته از محافظه‌کاران در حال حاضر یکی از مخالفان سرسخت شعار‌های ملی‌گرایانه تیم احمدی‌نژاد هستند و معتقدند جریانی که در دل دولت‌‌های نهم و دهم شکل گرفته است «جریانی انحرافی» در جبهه اصولگرایان است.

تیم محمود احمدی‌نژاد برای حفظ قدرت، تلاش‌ها در دو جبهه «ملی‌گرایی» و «آخر‌الزمانی» را از سال‌ها پیش آغاز کرده و در ماه‌های اخیر این تلاش‌ها علنی‌تر و گسترده‌تر شده است.

احمدی‌نژاد امیدوار است با طرح شعار‌‌های «آخر‌الزمانی» و دادن وعده ظهور امام دوازدهم شیعیان آرای توده‌های مذهبی و فرودست را جذب کند.

وی در عین حال تلاش می‌کند با طرح شعار‌های «ملی‌گرایانه» بتواند طبقه متوسط را در انتحابات آینده ریاست جمهوری با نامزد مورد حمایت خود همراه کند.

دولت محمود احمدی‌نژاد که برآمده از فتنه‌‌ای بزرگ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ است به اعتقاد بسیاری از محافظه‌کاران فتنه‌ عمیق‌تری علیه جمهوری اسلامی به راه خواهد انداخت که کمتر کسی می‌تواند سرانجام آن را پیش‌بینی کند.

دیگربان

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter