English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

شکست تلاش های ایران برای واردات اقلام ممنوعه تسیلحاتی از کره شمالی و چین

آذوح: سازمان ملل متحد تحقیقاتی در خصوص تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای واردات مواد خام ممنوعه از کره شمالی و چین آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک در سازمان ملل، کمیته تحریم‌های ایران در سازمان ملل به همراه گروهی از کارشناسان این سازمان انجام این تحقیقات را بر عهده دارند. بنا بر این گزارش واردات این اقلام تحت تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل برای ایران ممنوع است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد برای مقابله با فعالیت های اتمی ایران، تاکنون چهار قطعنامه تحریمی علیه این کشور صادر کرده است. آخرین قطعنامه ژوئن 2010 صادر شد. با وجود این که ایران بر مسالمت آمیز بودن برنامه اتمی خود اصرار دارد، اما غرب می گوید که برنامه های اتمی تهران شفاف نیست و به نظر می رسد به دنبال ساخت بمب اتم باشد.

یک دیپلمات سازمان ملل متحد به خبرگزاری رویترز گفته است که ایران قصد "واردات پودر آلومینیوم و برنز فسفری" را داشته که هر دو به سبب امکان استفاده در صنایع موشکی و اتمی برای ایران ممنوع شده‌اند.

این دیپلمات که خواسته نامش فاش نشود ادامه داده است:‌ "پودر آلومینیوم از کره شمالی بوده و به دست سنگاپور توقیف شده است. برنز فسفری هم از یک شرکت چینی در کره جنوبی گرفته شده است."

خبرگزاری فرانسه هفته گذشته از کشف و توقیف دو محموله حاوی "تجهیزات اتمی و تسلیحات" در راه ایران به دست مقامات کره جنوبی و سنگاپور در عرض شش ماه گذشته خبر داده بود.

صدای آمریکا

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter