English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

یادداشت سیاسی تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان - حمایت از مردم سوریه در بازی تراختور و پیام ها

انتشار خبر و فیلم حمایت فعالین حرکت ملی آزربایجان جنوبی از مبارزین سوری و محکوم نمودن نقض حقوق بشر و کشتار انسان ها در شهرهای سوریه در بازی تراختور آزربایجان و مس سرچشمه با استقبال مبارزین سوری روبرو شد.

اقدام تحسین بر انگیز جوانان آزربایجانی و فعالین ملی آزربایجان در محکوم نمودن جنایت نیروهای بشار اسد بر علیه انسان ها در سوریه بار دیگر ماهیت ضد استبدادی و دمکراسی طلبی حرکت ملی آزربایجان را به نمایش گذاشت. در کنار این موضوع بنیادی اقدام فعالین حرکت ملی آزربایجان پیام های سیاسی مختلفی را به همراه داشت.

انعکاس گسترده خبر این حرکت در شبکه های اجتماعی و فضای اینترنتی اپوزیسیون سوریه، جوانان و مبارزان سوری را با مبارزات هویت طلبانه و دمکراسی خواهانه جوانان آزربایجان جنوبی آشنا نمود و طبیعتا ارسال و دریافت این پیام و شاید پیام های دیگر که ممکن است بار دیگر اتفاق بیفتد، راه را برای آشنایی ها بیشتر خواهد گشود. چنانکه در سطور فوق نیز بدان اشاره شد آزادیخواهی،دمکراسی طلبی و محکوم نمودن نقض حقوق بشر و خشونت در هر کجای جهان پیام دیگری از حرکت ملی آزربایجان به افکار عمومی جهان بود، در کشتار مسلمان ترک ایغور در چین وجنایات ارتش روسیه بر علیه مسلمان چچن و تصفیه های نژادی صورت گرفته علیه ترکمن های شمال عراق نیز بار ها شاهد اعتراض فعالین حرکت ملی آزربایجان جنوبی بر علیه این جنایت های ضد بشری بودیم که آشنایی بیشتر و بهتر فعالین دیگر ملت ها با حرکت ملی آزربایجان جنوبی نتیجه آن بود.

از منظر دیگر برافراشتن پرچم اپوزیسیون سوریه و آتش زدن عکس بشار اسد پیام مهمی نیز به دولت و نظام حاکم ایران داشت و آن انسجام و سطح آگاهی سیاسی حرکت ملی آزربایجان و محکومیت همراهی نیروهای ایرانی در سرکوب و کشتار مردم بی گناه سوریه می باشد.اما آنچه که بسیار هم تعجب آور نبود سکوت و بایکوت اپوزیسیون و رسانه های فارسی زبان مخالف دولت ایران در انعکاس خبر این اقدام فعالین ملی آزربایجانی می باشد. تلاش و سوال های فعالین حرکت ملی آزربایجان مسئولین این رسانه ها برای جسجتوی علل عدم انعکاس این خبر بی نتیجه مانده و در موردی، یکی از رسانه های فارسی زبان که تحت نظارت رسمی دولت ایالات متحده آمریکا می باشد و متاسفانه به لانه دگم اندیشان پان ایرانیست تبدیل شده با جسارتی وصف ناپذیر این حرکت را کار تجزیه طلبی عنوان نمود و گفت که ما اجازه نمی دهیم این مسائل از تریبون ما پخش شود.این تضادی است که همیشه در گفتار و عملکرد اپوزیسیون فارسی زبان شاهد آن بودیم و هستیم، یعنی به عبارتی ساده حرکت ملی و آزربایجان جنوبی در دایره دمکراسی و حقوق بشر اپوزیسیون و رسانه های فارسی زبان نمی گنجد. شاید برخی از دوستان ما اقدام جوانان و فعالین حرکت ملی را چیزی کوچک قلمداد کنند ولی ناظران سیاسی ایران و منطقه بدان اعتراف می کنند، اپوزیسیون و رسانه های فارسی زبان هم از بزرگی و اهمیت مسئله اطلاع کافی داشته و دارند واز شعور سیاسی و زمان سنجی حرکت ملی آزربایجان جنوبی نگرانی های مختلفی را در خود ایجاد می کنند.

باور داشته باشیم که پیام های خوب فعالین ملی آزربایجان جنوبی در محکومت کشتار انسان ها در سوریه تاثیرات خود را داشته و خواهد داشت.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter