English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بيانيه فعالين حركت ملي آذربايجان در شهرستان خوي در خصوص تحريم انتخابات مجلس

فعالين حركت ملي آذربايجان در شهرستان خوي

انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک است و فضای سیاسی ایران به تبعیت از این واقعه بار دیگر ملتهب به نظر می رسد. حاکمیت جمهوری اسلامی نیز که از دوستان دیروز و دشمنان امروزش بسیار زخم خورده است، یکی را جریان فتنه و دیگری را جریان انحرافی می نامد و بیش از هر کسی در این میان آشفته و سرگردان است. حاکمیتی که انتخابات را به معنای واقعی کلمه به انتصابات تبدیل کرده، گویا از این خودکرده نیز پشیمان و هراسان است.

فضای سیاسی ایران در ماه های اخیر موید این مطلب است که انتخابات پیش رو محمل اتفاقات بسیاری خواهد بود. تجربه انتخابات پیشین ریاست جمهوری و کنار گذاشته شدن اصلاح طلبان از قدرت سیاسی و نیرو هایی که کم و بیش به معیار های دموکراسی پایبند بودند، پرونده دموکراسی و مردم سالاری را در حاکمیت جمهوری اسلامی بست. از این رو ما فعالین حرکت ملی آذربایجان در شهرستان خوی با رصد فضای سیاسی کشور و این شهر تصمیم به اخذ موضع "تحریم" در قبال انتخابات پیش رو گرفتيم. بدین جهت دلایل سیاسی این تصمیم بدین شرح به شهروندان آذربایجان اعلام می گردد:

1. همیشه بر این باور بوده ایم که انتخابات در ایران غیرآزاد و غیر دموکراتیک بوده است. اما در این میان حضور ما در بعضی از انتخابات های گذشته برای نشان دادن پایبندی مان به معیار های دموکراسی حداقلی موجود در حاکمیت و استفاده از اندک فرصت های موجود در قانون اساسی بوده است. ما بارها تلاش کرده ایم تا با حضور در فرآیند انتخابات لزوم اجرای اصول بدیهی قانون اساسی و  به رسمیت شناخته شدن حقوق شهروندی مان را فریاد بزنیم. اما گذشت زمان بر ما ثابت کرده که حاکمیت جمهوری اسلامی نه تنها به قانون اساسی خود اعتقاد ندارد، بلکه هر روز بیشتر از گذشته بر پیکره قانون اساسی عقب مانده خود و دموکراسی ناقص الخلقه اش خنجر زده و به حقوق شهروندان خود پشت می کند.

2. مبارزه فعالین حرکت ملی آذربایجان در چند ساله اخیر، از سویی باعث به رسمیت شناخته شدن این حرکت سیاسی و اجتماعی به عنوان یک قدرت تعیین کننده در آذربایجان شده و از سویی باعث طرح هرچه بیشتر مطالبات ملی مردم آذربایجان شده است. خواسته هایی چون ((رسمی شدن زبان تورکی)) ، (( لزوم اجرای اصول 15 و 19 قانون اساسی)) و یا (( لزوم حفاظت از دریاچه اورمیه)) در نتیجه تلاش ها و مبارزه فعالین حرکت ملی به عنوان خواسته های ملت آذربایجان به اثبات رسیده اند. اما در انتخابات های پیشین این خواسته ها تنها جهت سوء استفاده کاندیداهای انتخاباتی جهت کسب رای استفاده شده است. اگرچه مطرح شدن این خواسته ها توسط تریبون حاکمیت را بد نمی دانیم، اما در زمانی که بسیاری از فعالین حرکت ملی آذربایجان که به حق نمایندگان واقعی ملت آذربایجان هستند، به دلیل بیان همین خواسته ها در زندان ها به سر می برند سوء استفاده کاندیداهای منتصب حاکمیت از این شعار ها را محکوم می کنیم. چراکه این عمل چیزی جز پوپولیسم نیست و منافع ملت آذربایجان را بیش از بیش به خطر می اندازد. از سوی دیگر اعتقاد داریم کاندیداهای انتخاباتی در ایران تنها ویترینی برای زیباتر نشان دادن چهره دموکراسی ناقص الخلقه رژیم جمهوری اسلامی می باشند. از این رو هر گونه شایعه ای مبنی بر حمایت فعالین حرکت ملی آذربایجان در شهرستان خوی را تکذیب کرده و تمام کسانی را که از اعتبار و آبروی فعالین حرکت ملی آذربایجان برای جذب مردم به پای صندوق ها و کسب رای استفاده می کنند را از ادامه این روند به شدت منع می کنیم.

3. حاکمیت جمهوری اسلامی هر روز بیش از گذشته در راستای به انحصار درآوردن قدرت سیاسی تلاش می کند. پس از حذف اصلاح طلبان از عرصه قدرت سیاسی، گویا این انتخابات نیز فرصتی است برای حذف عده ای دیگر از دوستان سابق و دشمنان امروز حاکمان. هراس حاکمیت از حضور افراد منتسب به جریان به اصطلاح انحرافی، که از دل خود سر برآورده اند، بر همگان عیان و آشکار است. از این رو این انتخابات را بیشتر جنگی در درون حاکمیت می دانیم که قربانیان آن حقوق شهروندی، آزادی و اخلاق در جامعه خواهد بود. از این رو خود را از مشاركت در اين فرايند برحذر می داریم.

از این رو ما فعالین حرکت ملی آذربایجان شهرستان خوی اعلام می داریم که اساس و بنیان انتخابات در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مردود، غیر آزاد و فرمایشی بوده و آن را بیشتر انتصاباتی برای تحکیم بنیه ی دیکتاتوری و شوونیستی این حکومت می دانیم. از این رو ضمن " اتخاذ موضع تحریم" در قبال انتخابات مجلس، سوء استفاده حاکمیت و کاندیداهای انتخابات مجلس از نام و اعتبار فعالین حرکت ملی را محکوم کرده و آنها را از ادامه این شایعه پراکنی و دروغ گویی به شدت منع می کنیم.

فعالين حركت ملي آذربايجان در شهرستان خوي

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter