English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نگاهی به نتایج نظرسنجی شماره یک؛ مهمترین ضعف حرکت ملی

آذوح: آرای به دست آمده نشان می دهد ((نبود تشکلات منسجم)) با کسب 43 درصد دغدغه ی بیشتر مراجعین بوده است. این در حالی است که برخلاف تصورات پیشین هیچ گزینه ای حائز اکثریت آرا نگردید.

از نکات قابل تامل در این نظرسنجی قرار گرفتن گزینه ی ((تئوریک نبودن مبارزات ملی)) با 29 درصد در رده ی دوم است. تئوریزه نمودن هر چه بیشتر حرکت ملی آذربایجان جنوبی از نکات بسیار مهمی است که به نظر می رسد تمایل فعالین حرکت به آن، به درستی، رو به افزایش است.

((نبود روحیه ی کار جمعی در میان فعالین)) با 17 درصد در رده ی سوم قرار دارد. این مورد با دقت در برخی رفتارها و مسایل رویداده در حرکت ملی و بروز جو نامطلوب تخریب و شانتاژ، قابل تامل و مستلزم یافتن راهکارهایی برای حل آن است.

آخرین گزینه نیز با کسب 11 درصد آرا به ((نفوذ نیروهای رژیم به حرکت ملی)) اختصاص دارد. گرچه هیچ گاه نباید خطر نفوذ عوامل رژیم به صفوف حرکت و کارشکنی های آنان را نادیده گرفت، اما به نظر می رسد با عنایت به آمار حاصل شده بیشتر فعالین حرکت ملی نیز این مورد را از اولویتهای مورد بحث در حرکت ملی نمی دانند. کمااینکه بروز بحثهای اینچنینی و یافتن جاسوس در حرکت ملی و یا خائن نامیدن دیگران و... پیش از این نیز سرمنشا بسیاری از جداییها و کدورتها در حرکت ملی گشته است.

گفتنی است نظرسنجی شماره 2 سایت با عنوان ((سال 1390 را سال اوج گیری کدامیک از حرکتهای اعتراضی زیر می دانید؟)) آغاز گردیده که برای شرکت در آن می توانید از بخش نظرسنجی و یا لینک زیر استفاده نمایید:

http://azoh.org/index.php?option=com_poll&id=2:-1390
Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter