English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

هویت طلبان آذری چه می خواهند؟

در چند سال اخیر، جنبش هویت طلبی در آذربایجان ابعاد جدیدی یافته و بنظر می رسد که با گسترش نفوذ خود در میان مردم اشکال متنوعی نیز پیدا کرده است. کسانی مرزهای هویت طلبی اشان با آموزش زبان مادری در مدارس و ترویج سنن بومی به انتها می رسد. گروههای دیگری با توسل به فدرالیسم هویت خود را تعریف میکنند، و سرانجام گرایش سومی از هویت طلبان، استقلال کامل و جدائی از کشور را گزینه مناسب خود می دانند.

در مجلۀ رادیوئی زمینه ها و زمانه ها خواهیم کوشید در پرتو یک بحث رادیوئی و به کمک سه تن از صاحبنظران آذربایجانی، به شناخت بیشتری از جنبش هویت طلبی در آذربایجان دست یابیم.

در این میزگرد، آقای تورج اتابکی، استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل آسیای مرکزی، آقای عارف کسگین، جامعه شناس مقیم آنکارا در ترکیه و بالاخره آقای امیر حسین موحدی، سخنگوی کمیته بحران زندانیان سیاسی در مشگین شهر آذربایجان شرکت دارند.

امیر حسین موحدی، فعال مدنی در مشکین شهر آذربایجان می گوید: "در داخل کشور، تمایلات جدائی خواهانه و صحبت از تشکیل آذربایجان بزرگ جایگاه محسوسی ندارد. فعالین جنبش مدنی آذربایجان در حالیکه توسط دولت سرکوب می شوند، مورد بی مهری افراد تندرو و افراطی هم قرار می گیرند."

بعقیدۀ تورج اتابکی:" هیچ کس نباید وکالت تسخیری ملت را بعهده بگیرد. چه حکومت و چه اپوزیسیون!. او معتقد است:" ما در صد سال گذشته، بهای سنگینی برای گرته برداری های تاریخی نادرست خود و گژ رفتاری های خود پرداخته ایم. برای اینکه بر تاریخ خود اشراف نداریم....

گفتگو: بیژن برهمندی    www.rfi.fr/actufa/articles/106/article_4082.asp

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter