English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه دانشجویان دانشگاه های زنجان در خصوص دستگیری مهرداد کرمی: حریم دانشگاه محل جولان نیروهای امنیتی نیست

بیانیه دانشجویان دانشگاه های زنجان در خصوص دستگیری مهرداد کرمی:

حریم دانشگاه محل جولان نیروهای امنیتی نیست

دانشگاه مکانی برای تحصیل علم و دانش و تولید تفکر و اندیشه و پرورش نخبگان و متفکران جامعه است. فضای حاکم بر چنین مکان پر اهمیتی باید با آرامش، آزادی و حق تفکر و بیان اندیشه باشد. شاید به خاطر همین است که حداقل حمایت از این فضای مقدس، ممنوع نمودن ورود نیروهای امنیتی به حریم دانشگاههاست. دانشجویان باید بتوانند با فراق بال در جهت دغدغه های خویش گام بردارند.

ولی با ورود نیروهای امنیتی به داخل دانشگاه و فرمانبرداری بی دریغ ماموران حراستی دانشگاه با عوامل اطلاعاتی، متاسفانه این حریم دیگر امنیت ندارد و هر آن ممکن است دانشجویی توسط افراد ناشناسی ربوده شده و مدتها بی خبری از سرنوشت و وضعیت او دیگر دانشجویان و اهالی دانشگاه را متوجه و مشغول خود سازد.

«مهرداد کرمی» دقیقا به همین شیوه در داخل دانشگاه تبریز و در حالی که برای حضور در امتحان خویش به کلاس درس میرفت توسط عوامل ناشناس با همکاری حراست دانشگاه تبریز ربوده شد و بعدا مشخص گردید که در انفرادی اداره اطلاعات زنجان باید به جای امتحانات درسی به سوالات بازجویان پاسخ گوید.

چندین نکته در این نوع برخورد با فعالان دانشجویی بسیار حائز اهمیت است که لازم است همه دانشجویان دانشگاههای آذربایجان و حتی سراسر ایران نسبت به موضوع حساسیت نشان دهند و به این گونه تعرض به حریم دانشگاه و دانشجو معترض شوند:

- مهرداد کرمی بدون حکم دستگیر شده است.

- او در داخل دانشگاه دستگیر شده است و حال آنکه ورود نیرهای امنیتی به داخل دانشگاه ممنوع و غیرقانونی است.

- مهرداد کرمی دقیقا در موعد امتحانات بازداشت شده است یعنی دستگیرکنندگان با علم به اینکه وی در موعد امتحانات است او را دستگیر کرده اند تا علاوه بر دهن کجی به ساحت علم و دانش و دانشجو، عملا وی را از یک ترم آموزشی محروم نمایند و آینده تحصیلی وی را به خطر اندازند.

- وی یکی از فعالان دانشجویی آذربایجانی در حوزه فرهنگ و حقوق بشر می باشد که دستگیری او ممنوعیت و به تلاش برای به بند کشیدن تفکرات اوست. او دبیر کانون آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز بوده و فعالیتهایش در این حوزه می باشد و این کانون با مجوز رسمی فعالیت می کند. یعنی حتی اگر تخلفی هم در این کانون صورت گرفته باشد مطابق با آیین نامه های کانونها باید عمل شود نه بر اساس قدرت نمایی نیروهای خارج دانشگاهی در عرصه دانشگاه.

- وی در شهر زنجان نیز در نشریات استانی فعالیت می کند و تدریس کلاسهای زبان و ادبیات ترکی در این شهر را به عهده داشت.

- مهمتر اینکه وی عملا در سه ماهه گذشته تحت شدیدترین فشارها اعم از تماسها و دیدارهای تهدیدآمیز تا اقدام به دستگیری در کلاس بوده است که این نوع برخورد با یک فعال دانشجویی بسیار غیرطبیعی می باشد.

ما دانشجویان دانشگاه های زنجان متذکر می شویم که اقدامات غیرقانونی و فراقانونی نیروهای حراست دانشگاه و عوامل امنیتی در مورد دستگیری مهرداد کرمی بسیار آشکار و ناقض صریح قانون اساسی و قوانین حقوق بشر می باشد. از دانشجویان تمامی دانشگاهها نیز می خواهیم که نگذارند این گونه بدعت گذاریها حریم دانشگاهها و دانشجویان را خدشه دار کند و با صدای بلند نسبت به حداقل حقوق خویش تاکید کنیم و بار دیگر فریاد زنیم که حریم دانشگاه محل جولان نیروهای امنیتی نیست و باید ساحت دانشگاه از دستان غیردانشگاهی و نیروهای امنیتی پاک نماییم.

برخورد با فعالان فرهنگی و حقوق بشری آذربایجانی در دانشگاهها را برنخواهیم تافت و خواستار آزادی مهرداد کرمی و دیگر دانشگاهیان آذربایجانی بوده و بر تداوم فعالیتهای دانشجویی در دانشگاهها مصمم هستیم.

دانشجویان دانشگاههای زنجان (سراسری زنجان، آزاد زنجان، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، پیام نور زنجان، علوم پزشکی زنجان)

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter