English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آزادی دکتر لطیف حسنی و یوروش مهرعلی بگلو بعد از 282 روز بازداشت موقت

آیت مهرعلی بگلو (یوروش) و دکتر لطیف حسنی ظهر امروز دوشنبه 25 بهمن با سپردن وثیقه 100 میلیون تومانی از زندان تبریز مرکزی تبریز آزاد شدند. به گزارش خبرنگار تبریزپست اتهامات این فعالین آذربایجانی، عضویت در کمیته مرکزی گاموح، اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و ... بوده که در طول مدت بازداشت از طرف عوامل اطلاعاتی با اعمال زور و شکنجه به آنان نسبت داده شده است.

آیت مهرعلی بیگلو فعال سابق دانشجویی آذربایجان ظهر روز دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ٨۹ در منزل شخصی خود در شهر صوفیان از توابع شهرستان تبریز بازداشت و به اطلاعات تبریز منتقل شد. به گفته نزدیکان خانواده مهرعلی بیگلو، ماموران امنیتی بدون در دست داشتن حکم جلب وارد منزل این فعال مدنی آذربایجانی شده و پس از ضرب و شتم شدید مهرعلی بیگلو، او را بازداشت کرده اند.

ماموران پس از بازداشت مهرعلی بیگلو اقدام به تفتیش منزل نموده و کامپیوتر، کتابها و سایر وسایل شخصی وی را با خود برده اند. این فعال مدنی آذربایجانی پیش از این نیز در مراسم بزرگداشت پروفسور زهتابی در ۲۱ آذر ۸۱ و مراسم سالروز تولد بابک در تیرماه ۸۳ بازداشت و به احکام حبس محکوم گردیده بود. آیت مهر علی بیگلو مدیر مسئول سابق نشریه دانشجویی قوپوز و فارغ التحصیل فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه تربیت مدرس تهران می باشد .

دکتر لطیف حسنی فعال شناخته شده ی حرکت ملی آذربایجان جنوبی نیز در  سوم خرداد 89 در کرج دستگیر و به تبریز انتقال داده شده و در  بازداشتگاه اطلاعات تبریز در بند است ، در این مدت وی به مدت یک ماه در اعتراض به دستگیری،  شکنجه و بازجویی های خشن بازجویان  را در اعتصاب غذا بوده است .

گفتنی است دکتر لطیف حسنی دارای دکترای حقوق بین الملل از دانشگاه باکو و مدرس مؤسسات عالی  و دبیرستانهای کرج از فعالین سرشناس مدنی و از مدافعان سر سخت هویت آذربایجانی  و از مدافعان راستین حقوق بشر است که مقالات بسیاری را در باب دموکراسی و حرکت ملی آذربایجان انگاشته است. وی در دوره اخیر انتخابات شورای شهر در شهر کرج اعلام کاندیداتوری نموده بود که توسط  شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter