English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کمپین های نوروزی انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان (آداپ) در اروپا

آذوح: کمپین نوروزی انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران (آداپ) برای سعید متین پور روزنامه نگار زندانی ترک در کشورهای آلمان و انگلستان برگزار شده است. در جریان این کمپین های حقوق بشری که در روزهای ۱۲, ۱۷ و ۲۴ مارچ ۲۰۱۱ با همکاری عده ای از آذربایجانی های ساکن شهرهای کلن و لندن برگزار شد، صدها تن از ساکنان شهرهای مذکور کارت های تبریک بایرام به نشانی این زندانی عقیده در زندان اوین تهران ارسال کردند.

شرکت کنندگان در این کمپین ها همچنین با امضاء کارت پستال های تهیه شده توسط سازمان عفو بین الملل در رابطه با سعید متین پور و ارسال آن به آدرس رهبر جمهوری اسلامی ایران خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط این نویسنده و فعال حقوق بشر آذربایجانی شدند.

سعید متین پور نویسنده و روزنامه گار اهل زنجان روز چهارم خردادماه ۱۳۸۶ ، همزمان با اولین سالگرد تظاهرات گسترده در شهرهای آذربایجان بازداشت شد. اعتراضات مذکور بر علیه کاریکاتور نژادپرستانه در یک روزنامه دولتی ایران صورت گرفته بود و به گزارش سازمان عفو بین الملل در طی این اعتراضات صدها نفر بازداشت شده و تقریباً ۲۰ نفر جان خود را از دست دادند. متین پور در طول ۹ ماه بازداشت تحت شکنجه عوامل اطلاعات بوده و در سلول انفرادی نگهداری می شده است. او همچنین در دوم اسفند ۸۵ (فوریه ۲۰۰۷) مقارن با روز جهانی زبان مادری به مدت ۱۰ روز بازداشت شده بود. متین پور سپس به هشت سال زندان محکوم شد و هم اکنون در حال گذراندن این دوره در زندان اوین تهران می باشد. سازمان عفو بین الملل، کمیته دفاع از روزنامه نگاران، سازمان گزارشگران بدون مرز، فرانت لاین و انجمن جهانی قلم طی انتشار بیانیه هایی خواستار آزادی بی قید و شرط این فعال حقوق بشر آذربایجانی شده اند. متین پور از ناراحتی های گوارشی بویژه خونریزی معده، کمردرد، بیماری های قلبی، بیماری ریه و سرگیجه های شدید رنج می برد .

ساوالان سسی







Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter