English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

حمایت جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت ( ایران) از اعتراض ملت ترک آزربایجان به خشکاندن عمدی دریاچه اورمیه توسط اشغالگران فارس

رژیم اشغالگر فارس برای از بین بردن ملل تحت اشغال از هیچ جنایتی فروگذاری نمی کند.شوونیسم فارس همگام با قتل عام فرهنگی، آسیملاسیون ، جعلع تاریخ ، اخراج ساکنین اصلی  و اسکان  دادن فارسها در مناطق اشغالی   حتی طبیعت را نیز  تخریب میکنند.

انتقال آب رود هاي كارون و کرخه   و ايجاد سىدهاي متنوع بر مسير طبيعي اب وانتقال اب اين رودخانها به  شهرهاي ايراني اصفهان و بم و رفسنجان  ، حفر چهارتونل برزك برای انتقال آب رود كارون به شهرهاي فارس نشين  و ساخت بزركترين ىرياجه مصنوعي جهان در نزىكي شهر قم موجب خشک شدن  رود كارون و کرخه گشته وسرزمین عربی احواز را با  بحران آب ربرو گذاشته است. همچنین با مصادره  بیش از 170 هزار زمین مزروعی احواز  ملت عرب الاحواز وبكاركيري انها براي طرحهاي توسعه طلبانه جلب مهاجرين فارس به احواز و تخریب 150 روستا در احواز سعی در بر هم زدن ترکیب ملی وطبیعی احواز دارد.. همچنین با مسموم کردن آبهای زیر زمینی آزربایجان با چال کردن تفاله های اورانیوم ، ویران کردن جنگل در  منطقه ورزقان با پخش سموم حاصله از برداشت معدن مس سونگون ، پخش سموم حاصله از برداشت معدن طلای تیکان تپه که موجب کشته شدن کارگران معدن و ویرانی طبیت و تلفات احشام شده و خشکاندن عمدی در یاچه اورمیه  نمونه های از جنایات اشغالگران فارس است.

خشک شدن دریاچه اورومیه آزربایجان غربی ، شرقی  و حتی  بخشی از ترکیه را با خطر  سونامی نمک روبرو خواهد کرد وبه تلفات طبیعی وانسانی منجر خواهد شد.برای جلوگیری از این فاجعه  ملت ترک آزربایجان  در 13 فروردین 1389 تطاهراتی در کنار دریاچه  بعنوان حمایت از دریاچه تشکیل داده و با ریختن آب به دریاچه بشکل نمادین حمایت خود را از دریاچه و انزجار خود را از خشکانندگان آن ابراز کردند.  در این مراسم صدها نفر توسط  رژیم اشغالگر دستگیر و زندانی شدند .حسین نصیری  یکی از این دستگیر شدگان است که هنوز هم در زندان رژیم و زیر شکنجه فیزیکی و روحی میباشد.

طبق اطلاعات واصله 13 فروردین امسال نیز بمناسبت سالروز حمایت عملی از دریاچه ارومیه  ملت ترک آزربایجان قصد برگزاری تظاهرات در دفاع از دریاچه  و اعتراض به خشکاندن عمدی آن از طرف  اشغالگران فارس  در اطراف دریاچه و دیگر نقاط  آزربایجان دارند.

جبهه ملل برای حق تعیین سرنوشت ضمن محکوم کردن جنایت اشغالگران فارس  حمایت کامل خود را از اعتراضات بر حق ملت ترک  آزربایجان  در روز 13 فروردین1390  اعلام داشته  واز ملل تحت ستم دعوت مینامید که با حمایت  خود از اعتراض آزربایجانها    وحدت مبارزاتیمانرا نشان دهند.

هر چه گسترده و عمیقتر باد اتحاد ملل تحت ستم ملی بر علیه شوونیسم فارس.

جبهه ملل تحت ستم برای حق تعین سرنوشت(ایران)

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter