English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

حمایت دولت آذربایجان از عملیاتهای نظامی "ناتو" در لیبی

آذوح: حکومت آذربایجان به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد اعلام منطقه پرواز ممنوعه بر فراز لیبی و اجازه به انجام عملیات نظامی خارجی علیه ارتش قذافی برای دفاع از مردم لیبی، واکنش نشان داد.

علی حسن اف رئیس بخش اجتماعی سیاسی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه به خبرگزاری "ترند" گفت: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت توقف عملیاتهای نظامی نیروهای قذافی علیه خود ملت لیبی شایسته تقدیر است.

وی تصریح کرد: اجرای سریع این قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، آغاز عملیاتهای نظامی نیروهای بین المللی علیه نیروهای قذافی و پیوستن ناتو به این روند باعث به وجود آمدن برخی سوالات "منطقی" شده است.

وی افزود: اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد عملیاتهای نظامی علیه دیکتاتور لیبی با عزم و اراده جدی فوراً آغاز شد. در حالی که شورای امنیت سازمان ملل متحد تابحال در دوره های مختلف 4 قطعنامه در رابطه با توقف اشغالگری ارمنستان صادر کرده و حدود 20 سال است که به این قطعنامه ها عمل نمیشود.

بگفته وی، همه اینها نشان دهنده استانداردهای دوگانه در سیاستهای جهانی است. کشورهای تأثیرگذار در سیاستهای جهانی و روابط کشورها و ملتهای مختلف سیاستهای دوگانه دارند. 4 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با مناقشه قره باغ کوهستانی بین آذربایجان و ارمنستان نیز باید همانند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد لیبی فورا بطور قاطعانه اجرا شوند.

حسن اف افزود، تجربه نشان داده که صدور قطعنامه ای از سوی سازمان ملل متحد، سکوت این سازمان نسبت به اجرای همان قطعنامه و عدم اجرای اجباری آن در نهایت منجر به عدم اجرای کامل آن قطعنامه میشود. انتظار اجرای داوطلبانه قطعنامه های سازمان ملل متحد از سوی ارمنستان و نبود تدابیر اجباری جهت عمل ارمنستان به این قطعنامه ها ضربه جدی بر اعتبار سازمان ملل متحد وارد میکند.

وی در ادامه اذعان داشت، البته که تأمین امنیت مردم لیبی یک مسئله ضروری است. لاکن این تدابیر باید شامل آذربایجانیان هم بشود. در هنگام اشغال هزاران نفر از آذربایجانیان توسط ارامنه به قتل رسیده و بیش از یک میلیون نفر از آنها نیز از سرزمینهای خود رانده شده اند. عملیاتهای دیکتاتور لیبی وحشتناکتر از فاجعه قتل عام مردم خوجالی، قره داغلی، قوشچولار و سایر سرزمینهای اشغالی نیست. بر اثر اشغال سرزمینهای آذربایجان توسط نیروهای ارامنه تعداد زیادی از آذربایجانیان جان خود را از دست داده اند که تعداد آنها در مقایسه با قربانیان عملیاتهای نیروهای قذافی خیلی بیشتر است. در صربستان پس از قتل عام مسلمانان نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه حکومت سابق یوگوسلاوی دادگاه بین المللی تشکیل داد. چرا نباید عاملین قتل عام مردم خوجالی و قره داغلی در دادگاه بین المللی محاکمه شوند؟.

حسن اف گفت، با توجه به بی نتیجه بودن فعالیت گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا جهت حل مناقشه قره باغ کوهستانی و نبود اراده آن مبنی بر اعمال فشار علیه ارمنستان اشغالگر، جامعه جهانی باید در قبال این مناقشه نیز همانند حوادث لیبی واکنش سریع از خود نشان داده و اجرای 4 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در این قبال را تأمین کنند. جامعه بین المللی به برخوردهای دوگانه خود خاتمه داده و باید به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد ارزش و احترام قائل شوند.

ترند

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter