English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

معترضین در الجزایر کماکان خواستار کناره گیری رئیس حکومت هستند

در پی عملی نشدن وعده های رئیس حکومت الجزایر برای لغو حالت فوق العاده در کشور و عدم توجه به خواسته های تظاهرات کنندگان مخالف حکومت طی هفته های اخیر، اعتراضات در آن کشور همچنان ادامه دارد و رسانه های خبری از حضور برخی نمایندگان پارلمان آن کشور در جمع تظاهر کنندگان مخالف حکومت و همزمان مورد اصابت واقع شدن یکی از آنها در جریان شلیک ماموران حکومتی گزارش دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در جریان یک میتینگ اعتراضی اپوزیسیون در الجزایر، یکی از نمایندگان پارلمان این کشور بشدت مجروح شد. محسن بلاباس، سخنگوی حزب اپوزیسیون (RCD)، به خبرگزاری فرانسه گفت، یک مامور گارد ضد شورش به طاهر بسبس، عضو این حزب، تیراندازی کرده است. گلوله به شکم نماینده‌ی پارلمان اصابت کرده و متعاقب آن وی با سر به زمین خورده است. پزشک معالج در بیمارستان گفته است که این نماینده‌ی پارلمان ظاهرا دچار ضربه‌ی مغزی نیز شده است.

اپوزیسیون الجزایر، مردم را به برگزاری راهپیمایی اعتراضی فراخوانده بود، ولی ماموران امنیتی از ساعات بامدادی روزهای یکشنبه و همچنین دوشنبه، میدان اول ماه مه در پایتخت را محاصره کرده و کسانی که قصد ورود به میدان داشتند را مورد ضرب و شتم و بازداشت قرار می دادند و حتی برخورد های خشونت باری با تردد کنندگان و مردمی که به نظاهر ایستاده بودند داشتند.

این خبرگزاری افوزد با این حال صدها تن از تظاهرکنندگان موفق شدند وارد این میدان شوند و مجددا خواهان استعفای دولت عبدالعزیز بوتفلیقه، رئيس‌جمهوری الجزایر شوند.

هفته‌ی گذشته پلیس الجزایر با کمک ۳۰ هزار مامور توانست راهپیمایی اعتراضی نیروهای اپوزیسیون را مانع شود. به گفته‌ی سازمان‌های حقوق بشری، در این ماجرا صدها تن بازداشت شدند. در الجزایر تظاهرات ضددولتی اساسا ممنوع است.

وعده‌ی دولت الجزایر برای پایان دادن به وضعیت فوق‌العاده پیش از پایان این ماه، برای تظاهرکنندگان کافی نیست و آنان خواستار "تحول کامل در سیستم" هستند.

گفتنی است از سال ۱۹۹۲ تاکنون در الجزایر وضعیت فوق‌العاده حاکم است و وعده های حکومت برای لغو این حالت، کماکان عملی نشده است.

آخرین گزارش ها از الجزیره، پایتخت آن کشور حاکی است که معترضین آن کشور، همانند معترضین کشورهای دیگر منطقه، در میدان اول ماه مه تجمع کرده و بسط نشسته اند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود هستند.

در مصر مردم قاهره میدان التحریر و در بحرین، میدان لؤلؤ منامه، محل تجمع و میعاد معترضین بود.

سی ان ان

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter