English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

عقب نشینی مجدد رئیس جمهور یمن و درخواست دیدار با مخالفان

در پی شدت یابی تحولات سیاسی در منطقه و بالا گرفتن موج اعتراضات مردمی، و همزمان با عقب نشیتی برخی حاکمان منطقه از مواضع قبلی خود، رئیس‌جمهور یمن نیز در پی تشدید درخواست‌های مردمی مبنی بر سرنگونی رژیم حاکم، بار دیگر برای گفت‌وگو با معارضان و پاسخ به مطالبات قانونی آنها اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری "الجزیره "، "علی عبدالله صالح " رئیس‌جمهور یمن بار دیگر اعلام کرد که برای پاسخ‌ به مطالبات قانونی معارضان آماده است. این در حالی است که تظاهرات علیه رژیم یمن برای یازدهمین روز متوالی همچنان در صنعاء و سایر شهرهای این کشور ادامه دارد.

علی عبدالله صالح روز یکشنبه اول اسفند ماه، طی یک سخنرانی درباره حوادث روی داده در عدن طی چند روز گذشته ابراز تاسف کرد و مدعی شد که مزدورانی دسیسه‌چین در خارج از چارچوب رژیم و قانون تلاش دارند تا یمن را نابود کنند و با برپایی تظاهرات بدون مجوز صفوف مردم یمن را دچار تفرقه می‌کنند.

وی بار دیگر از احزاب اپوزیسیون دیدار مشترک برای آغاز گفت‌وگوها دعوت کرد و گفت: ما آنها را برای گفت‌وگو و نشستن پشت میز مذاکرات فرا خواندیم و برای پاسخگویی به مطالبات آنها آماده‌ایم البته این مطالبات باید قانونی باشد تا ما به آنها پاسخ بگوییم.

صالح تصریح کرد که بعنوان رئیس‌جمهور و نه رئیس حزب کنگره ملی حاکم بر یمن با این معارضان گفت‌وگو خواهد کرد.

همزمان منابع خبری گزارش داده اند که شیعیان یمن اعلام کردند امروز(دوشنبه) به منظور ادامه فشارها برای استعفای رئیس جمهور این کشور، تظاهراتی را در شهر شمالی صعده برگزار خواهند کرد.

بر اساس این گزارش ها، محمد عبدالسلام سخنگوی گروهی شیعه از معترضین گفته است: تظاهرات اعتراضی روز دوشنبه در استان صعده برای درخواست سرنگونی رژیم و پایان فساد و استبداد در یمن برگزار خواهد شد.

وی افزود: این تجمعات در حمایت از تظاهرات ضد دولتی در سراسر یمن از جمله صنعا(پایتخت یمن) برگزار می‌شود.

خبرگزاری رسمی چین، «شینهوا»، روز دوشنبه ٢اسفند- ٢۱ فوریه نوشته است "از زمان شروع تظاهرات ضد دولتی در سراسر یمن، شهر صعده که تحت کنترل شیعیان است شاهد هیچ تظاهراتی برای برکناری علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن نبوده و اخیرا به این خواستۀ عمومیِ مردم یمن پیوسته است."

صالح چند روز پیش اعلام کرده بود که برای دور آینده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد، اما این ادعا معترضان را راضی نکرد و خواستار برکناری وی شده اند.

گفتنی است طی روزهای اخیر، در شهر تعز، در جنوب یمن، دهها هزار تجمع کرده و شعار "مرگ بر دیکتاتور" سر داده بودند، که دست کم دو معترض در اثر حملاتی که به آنها انجام شد و انفجار نارنجکی که به سوی آنها پرتاب گردید، کشته و تعدادی دیگر مجروح شدند.

اعتراضات در یمن، الجزایر، بحرین، لیبی، مراکش و ایران همچنان به طور متناوب ادامه دارد.

جرس

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter