English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

با وخیم شدن اوضاع سوریه حماس و جهاد اسلامی به ایران یا قطر می روند

آذوح: بدنبال ناآرامی های اخیر سوریه دو گروه مبارز فلسطینی حماس و جهاد اسلامی در روزهای گذشته طی تماس هایی جداگانه با مسئولان دو کشور قطر و ایران از آنها خواستند تا دفاتر خود را به آن کشورها منتقل کنند.

روزنامه کویتی السیاسه روز جمعه 1-4-2011 به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد رهبران جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامی طی درخواستهای جداگانه ای از شیخ حمد بن خليفه ال ثانی ‏خواستند در صورت سقوط نظام سوريه دفاتر اين دو جنبش به دوحه منتقل شود.

بنا بر اين گزارش امیر قطر با وجود پذیرفتن درخواست گروه حماس اما با درخواست رمضان شلح دبیر کل جنبش جهاد اسلامی موافقت نکرده است و این جنبش به جای قطر ‘ ایران را مد نظر قرار داده است .

این گزارش می افزاید که تهران برای ميزبانی جنبش جهاد اسلامی در ایران تا زمانی که امور سوريه آرام شود اعلام امادگی کرده است.

درخواست حماس و جهاد اسلامی برای انتقال دفاتر خود به قطر یا ایران نگرانی جنبشهای فلسطینی در سوريه را نشان می دهد بخصوص پس از انکه دامنه اعتراضات بر ضد نظام سوريه بالا گرفته است. ‏

بشار اسد رئیس جمهورسوریه در اولین واکنش نسبت به اعتراضات اخیر در این کشور روز چهارشنبه گذشته در برابر پارلمان این کشور اعترضات مردمی را "فتنه" و "توطئه" خواند.

این سخنان با واکنش های تندی از سوی مخالفان نظام حاکم بر سوریه روبرو شد چرا که به گفته آنها رئیس جمهور سوریه در سخنرانی خود هیچ گونه اشاره ای به انجام اصلاحات نکرده است.

العربیه

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter