English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اینترنت و ویدئو تجزیه طلبان با نام تظاهرات مردم برای خشک شدن دریاچه ارومیه!

آذوح:(این خبر، صرفا جهت آشکارسازی عیار و میزان مدعیان دموکراسی است. سایت خواندنیها که شعار صدای ایران دموکرات را برای خود برگزیده است ذیل خبری مدعی شد مراسم سیزده فروردین در میدان آذربایجان تبریز نه برای نجات دریاچه ی ارومیه، که به همراهی جنبش سبز بوده است!. این سایت همچنین مدعی شد فیلمهای تهیه شده نیز جعلی بوده و متعلق به زمان دیگری است!!

شما را به خواندن این متن دعوت می نماییم!)

اینترنت و ویدئو تجزیه طلبان با نام تظاهرات مردم برای خشک شدن دریاچه ارومیه

به نظر می رسد ، یک نوار ویدئوئی که در باره اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه ، روز گذشته روی شبکه اینترنت پخش شد و متاسفانه بوسیله بسیاری از شبکه های اجتماعی ایرانی نقل شد و به عنوان یکی از اعتراضات مردم مورد توجه قرار گرفت اصلا در روز سیزده بدر در تبریز  تهیه نشده و دستپخت ” پان ترکیستهای ” جمهوری آذربایجان و هواداران آنها است که  با سوء استفاده ازاحساسات منفی مردم نسبت به رژیم و به نام ویدئوئی از اعتراضهای مردم در ایران ، به خورد کاربران داده شده است .

این ویدئو  ابتدا بوسیله وب سایت  منسوب به “”جنبش دانشجویان آذربایجان”" در آن سایت و سپس  با استفاده از نامهای  کاربری مختلف  در یو تیوب پخش شد  و سپس بوسیله بسیاری از وب سایتهای دیگر نقل شد .

در کنار این ویدئو   ، اعلامیه ای ی با عنوان « اعلام همبستگی اعضاء و هواداران فرقه دمکرات آذربایجان با تجمعات سیزدهم فروردین » درهمان روز و همان   وب سایت   منتشر شده که  وجوه فکری  گردانندگان این وب سایت را به خوبی نشان می دهد .

اعلامیه فرقه دمکرات آذربایجان دستپخت دیگر تجزیه طلبان پان ترک

وب سایت مزبور مدعی شده این  تظاهرات  در میدانی موسوم به آذربایجان در تبریز صورت گرفته است ، در صورتی که منابع آگاه خواندنیها درآن شهر از بر گزاری چنین تظاهراتی در روز سیزده در تبریز ابراز بی اطلاعی می کنند و دستگیر شدگان آن روز را در رابطه با اعتراضات عمومی ملت ایران می دانند ، نه تظاهرات مورد ادعای این وب سایت .

اطلاعات خواندنیها در مورد محتوای این نوار ، متکی به تحقیق از دوستان و آشنایان آذربایجانی است که اکثر آنها وقایع استان را دنبال می کنند واز فعالان سیاسی آن استان هستند . این نظر همچنین مورد تائید بستگان و افرادی است که مقیم رضائیه ( ارومیه ) بوده و سیزده خود را نیز در این شهر گذرانده اند .

گذشته از آن ، همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید ، عده زیادی از تظاهر کنندگان ، دستهای خود را با علامت ویژه گروه پان ترک “گرگهای خاکستری ” بالا برده اند که این امر نیز موید نظر ما است .

صحنه ای از ویدئو - هواداران گرگهای خاکستری در صف تظاهر کنندگان اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه

تظاهرات گرگهای خاکستری و پان ترکها در استانبول

متاسفانه بسیاری از کاربران فضای مجازی اینترنت ، به اهداف سیاسی پنهان در ورای بسیاری از عناوین روی اینترنت اشراف ندارند و کثرت انتشار خبرهای کذب و بی اساس موجب شده که عده زیادی از مردم اعتماد خود را به خبرهائی که روی شبکه اینترنت منتشر می شود از دست بدهند .

فاجعه زیست محیطی در دریاچه نمک ارومیه

این مساله پس از راه اندازی سایتهای ویدئوئی نظیر یو تیوب و  ورود تکنولوژیهای جدید برای ساختن وبلاگ و توجه خاص و نقل خبرهای وبلاگها در رادیو و تلویزیونهای برون مرزی ، وسعت یافته و خواننده ای را که به دنبال کسب اطلاعات درست از رسانه های اینترنتی است گمراه کرده است .

البته نقش شبکه های اجتماعی ایرانیان نیز در اشاعه خبرهای دروغ بی اهمیت نیست . در حالی که وب سایتهائی چون بالاترین نمی توانند کنترل آنی روی مضمونهائی که روی وب سایت خود منتشر می کنند  داشته باشند ، شبکه های اجتماعی دیگر متعلق به ایرانیان باید در انتخاب و معرفی منابع خود دقت بیشتری داشته باشند .

همچنین عده ای از دست اندرکاران متمول جمهوری اسلامی که با دولت احمدی نژاد مخالفند نیز با حمایت مالی از بعضی وب سایتهای خارج از کشور ، ناشرین این وب سایتها را بازیچه امیال سیاسی خود کرده و افکار عمومی را از این راه فریب می دهند .

نگاهی به اهمیت دادن به یک تسلیت ساده این مقام و خودداری از انتشار خبر علیه این روحانی متمکن ، دامنه بی اعتنائی این وب سایتهای به ظاهر خوشنام را به اصول و موازین ابتدائی حرفه ای را نشان می دهد .

به هر صورت ، خواندنیها آمادگی دارد  صورتی که دلیل کافی برای اثبات اصل بودن نوار “اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه ” از طرف سازندگان ویدئو و یا افراد دیگر ارائه شود ،  یا نظر دیگری که متکی به دلیل باشد ارائه شود ،موضوع  را جهت اطلاع رسانی  در صفحات خود منعکس کند .

http://khaandaniha.com/text/7798

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter