English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه ی مشترک در اعتراض به گستاخی دولت احمدی نژاد و دهن کجی آشکار رژیم ایران به ملت آذربایجان

انسانهای آزاده و وجدانهای بیدار!

ملت شریف آذربایجان!

دریاچه ی اورمیه، یکی از زیستگاه‌های طبیعی مهم آذربایجان، با بی توجهی و بی اعتنایی مطلق رژیم ایران در آستانه ی خشک شدن کامل قرار گرفته است. این قلب تپنده ی آذربایجان، تا چندین سال پیش با داشتن دشت‌هایی همچون دشت تبریز، اورمو، ماراغا، سویوق بولاق، قوشاچای، سولدوز، سالماس، خانا و توفارقان یکی از کانون‌های ارزشمند فعالیت کشاورزی و دامداری به‌شمار می‌رفت و ۲۷ گونه پستاندار، ۲۱۲ گونه پرنده، ۴۱ گونه خزنده، ۷ گونه دوزیست و ۲۶ گونه ماهی حیات وحش حوضه ی این دریاچه را تشکیل داده ‌بودند. دریاچه ای که با ۱۰۲ جزیره‌ اش، که همه ی آن‌ها از سوی سازمان یونسکو به عنوان اندوخته ی طبیعی جهان به ثبت رسیده اند‌، زیستگاه پرندگان زیبای کوچک و نادری همچون مرغ آتش و تنجه و نیز گوزن زرد به حساب می آمد. و رژیم جمهوری اسلامی ایران با دانستن اهمیت ژئوپلوتیک چنین گنجینه ای چنگ بر گلوی آن انداخته و سالهاست در آرزوی خشکیدن آن لحظه شماری می کند. رژیمی که اقتصاد آذربایجان را به انواع روشها و ابزارها به اضمحلال کشانده و اینک با ادعای پیشرفت و سدسازی و آبادانی، کمر به قتل عروس آذربایجان بسته است.

"سونامی نمک" که با شدت گرفتن روند خشکیدن دریاچه ی اورمیه آغاز شده و روز به روز نیز گسترده می گردد، فاجعه ای است که میزان آن را نمی توان به حساب و کتاب آورد. مرگ خاکهای زراعی و کشاورزی و مراتع و جنگلها و...، نابودی کامل بسیاری از صنایع و شغلها از دامداری و کشاورزی و باغداری تا بروز موج وسیع بیکاری، و نهایتا کوچ اجباری میلیونها انسان بیگناه ساکن این سرزمین. بنا بر آمار رسمی ارائه شده در ۵۰ سال گذشته آذربایجان بیشترین مهاجرفرستی را در بین استان های ایران داشته، به گونه ای که خالص مهاجرتی آن از حدود ۱۰۱ هزار نفر در سال ۱۳۴۵، به حدود ۲۲۴ هزار نفر در سال ۱۳۶۵ و بالاخره ۱۵۳ هزار نفر در سال ۱۳۸۵ رسیده است.  برنامه ریزی گسترده ی رژیم ایران برای رسیدن به این هدف نهایی خویش، کوچ اجباری ملت ترک آذربایجان از سرزمین اجدادی، را می توان آشکارا از زبان نماینده ی بجنورد در مجلس ایران شنید که در نطق رسمی خویش در مجلس ایران گفت: "آذربایجانیها بهتر است از آن منطقه کوچ کنند؛ دریاچه ی اورمیه در هر حال خشک خواهد شد".

ملت غیور آذربایجان!

رژیم ایران که مستاصل از اعتراضات شجاعانه ی جوانان آذربایجان مجبور به انجام برخی اقدامات ظاهری در حمایت از دریاچه ی اورمیه شده بود، باز هم چهره ی واقعی و نیت پنهان خود را نشان داد. دولت احمدی نژاد که پیش از این اجرای طرحهای "انتقال آب خزر به دریاچه ی اورمیه" و "رهاسازی آب پش سدها" را بارها و بارها اظهار داشته و از تخصیص بودجه به این امر صحبت می نمود، نه تنها دهها مانع را بر سر راه اجرای راههای احیای دریاچه ی اورمیه قرار داد که در نهایت، طرح غیرعلمی و غیرقابل باور "انتقال آب خزر به کویر ایران" را با تخصیص 3هزارمیلیارد تومان وارد فاز اجرایی کرد. در این پروژه که احمدی نژاد شخصا آن را افتتاح نمود قرار است ۵۰۰ میلیون متر مکعب از آب دریای خزر را ابتدا شیرین کرده و سپس به فلات مرکزی ایران سرازیر کنند. انتقال آب خزر به زادگاه احمدی‌نژاد که قرار است تنها در طی دو سال به بهره برداری کامل برسد در حالی است که علیرغم گذشت نزدیک به سه سال از تصویب قانونهای نجات دریاچه ی اورمیه، هیچ بودجه ای به متولیان آن پرداخت نشده است.

این گستاخی دولت احمدی نژاد و دهن کجی آشکار رژیم ایران به ملت آذربایجان، اگر بیسابقه نباشد قطعا کم سابقه است. در حالی که صدها پیر و جوان آذربایجانی در اعتراضات سه سال گذشته نسبت به سیاستهای ایران نسبت به خشکاندن دریاچه ی اورمیه بازداشت و به حبسهای طولانی محکوم گردیده اند، رژیم ایران با بی توجهی آشکار به وضعیت اورموگولو آب را کویر لوت انتقال می دهد. این گستاخی آنچنان موهن بوده که حتی به اصطلاح نمایندگان آذربایجان در مجلس ایران را نیز به خشم آورده است. این نمایندگان در تذکرات روزهای اخیر خود به احمدی نژاد بخشی از فریاد فروخفته ی ملت آذربایجان را بروز دادند:

"چرا دولت اعتبار 2500 میلیاردی برای اصفهان می گذارد اما به ارومیه بی توجه است؟ چرا باید برای کشاندن آب خزر به کویر برنامه ریزی می شود اما کسی به فکر دریاچه ارومیه نیست؟ این تخصیص صحیح بیت المال و عدالت است؟ انتقال آب به استان مرکزی و اصفهان امکان پذیر است اما به ارومیه امکان پذیر نیست؟ دریاچه ارومیه قلب تپنده آذربایجان است. آقای رئیس جمهور خشک شدن دریاچه ارومیه آثار خطرناکی دارد، چرا آن را درک نمی کنید؟ به فریاد ملت بزرگ آذربایجان برسید تا با غضب آنها مواجه نشوید."

ملت فهیم آذربایجان!

ما تشکیلاتهای امضاکننده ی این بیانیه ضمن محکوم نمودن چندین باره ی سیاستهای شوونیستی رژیم ایران نسبت به ملت آذربایجان و اعتراض شدید نسبت به گستاخی دولت احمدی نژاد در بی توجهی مطلق نسبت به وضعیت دریاچه ی اورمیه، کلیه ی سازمانها و ارگانهای منطقه ای و بین المللی ذیربط را به واکنش و اقدام سریع در مقابل این اقدامات رژیم ایران دعوت کرده و تمامی بشردوستان و حق طلبان را جهت جلوگیری از اجرای پروژه ی مرگ دریاچه ی اورمیه به یاری می طلبیم.

و در عین حال هشدار می دهیم طرح شوم و غیرانسانی تبدیل آذربایجان به "زمین سوخته" در صورتی که محقق گردد، دود آتش آن تمامی مردمان و ساکنان هم مرز با آذربایجان جنوبی را نیز به گریه خواهد انداخت.

گونئی آذربایجان دموکرات پارتی سی- گادپ

یئنی گونئی آذربایجان میللی اویانیش حرکاتی- یئنی گاموح

آذربایجان اویرنجی حرکاتی- آذوح

18.04.2012

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter