English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دهن کجی بی بی سی فارسی به همایش دفاع از دریاچه ارومیه!؟

درست در روزی که مردم آذربایجان در ارومیه و تبریز و شهرهای دیگر بر علیه بی تفاوتی حکومت دست به اعتراض زده بودند و دهها نفر بازداشت شدند، سایت بی بی سی فارسی نه تنها هیچ خبری منتشر نکرد بلکه به خبر دیگری از ارومیه و از جنس دیگری علاقه نشان داده است:

امام جمعه ارومیه نشان درجه یک شجاعت گرفت

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/04/110403_l07_dolat_oroumieh_hassani.shtml

فرض کنیم که سایت بی بی سی نمی تواند هر خبری را منتشر کند و باید تعداد محدودی از مهمترین اخبار روز را منتشر کند، حال سوال اینجاست که ارزش خبری کدام یک از این دو حادثه بیشتر است؟ اعتراضات مردمی بر علیه نابودی دومین دریاچه آب شور جهان که به عنوان میراث طبیعی بشر در یونسکو ثبت شده یا اعطای نشان شجاعت به یک آخوند در ارومیه؟ اگر سهم ما از اخبار بی بی سی مثلا یک خبر در هفته بوده، کدام عقل سلیمی می پذیرد که اعطای نشان شجاعت سران حکومت به همدیگر، مهمتر از اعتراضات مردمی بوده است؟ اصولا منظور بی بی سی فارسی از انتشار این خبر پیش پا افتاده و بی ارزش از نظر خبری چیست؟ آیا کسی می تواند توضیح دهد که این خبر چه ارزشی دارد که بی بی سی آن را منتشر کرده؟

متاسفانه باید گفت این کار بی بی سی در واقع یک نوع دهن کجی به اعتراضات مردمی بوده است. چرا که بی بی سی اعتراضات مردمی و دستگیری دهها نفر را فاقد ارزش خبری می داند ولی به خبری از جنس دیگر در همان شهر ارومیه و در همان روز علاقه وافری نشان داده است!؟ به دلیل سوء استفاده گروههای به اصطلاح اصلاح طلب از مقوله طنز و تبدیل آن به لودگی و مسخره بازی، نام ملا حسنی در ادبیات آنها با جوکهای ترکی سیاسی عجین شده است!

بی بی سی فارسی اگر هم به اخبار ارومیه علاقه مند باشد به اعتراضات مردمی به فاجعه زیست محیطی در منطقه علاقه ای ندارد، بلکه به خبری که بتواند لبخندی و یا بهتر بگوییم ریشخندی را بر لبان خوانندگانش بنشاند، بیشتر علاقه نشان می دهد!؟ آری از نظر پان ایرانیست های لانه کرده در بی بی سی فارسی، ترکهای ارومیه و تبریز، یک شهروند با حقوق برابر با فارسها نیستند که مسائل و مشکلات جدی شان مورد توجه رسانه های فارس زبان قرار گیرد، بلکه از نظر آنها ما دلقک هایی هستیم که مایه تفریح و انبساط خاطرشان را فراهم می کنیم و خبرهایی که کارکرد جوک ترکی داشته باشند، بیشتر مورد علاقه رسانه های مرکز گرایی مثل بی بی سی فارسی هستند!؟ چه اهمیتی دارد که دومین دریاچه شور جهان در حال خشک شدن است و طبیعت سرسبز آذربایجان را با توفان بادهای نمکی به کویر تبدیل خواهد کرد. مهم آن است که خبری از ملاحسنی منتشر شود تا در این ایام نوروزی لبخندي بر لبان مركز نشينان نقش بندد.

اویرنجی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter