English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

فراخوان به تجمع در اعتراض به خشکاندن دریاچه اورمیه

ما جمعی از فعالین  و دانشجویان حرکت ملی آزربایجان، هوادران تیم تراختور آزربایجان و فعالین محیط زیست در شهر اورمیه  با توجه به شرایط اسفبار و دردناک دریاچه اورمیه که به گفته کارشناسان برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) واپسین روزهای زندگی خود را در سال 2013 به پایان خواهد رساند و در اعتراض به بی تفاوتی ها و بی مسئولیتی های سران دولت ایران به این امر مهم و حیاتی برای ملت ترک آزربایجان و همچنین انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی ایران با صرف میلیادرها دلار هزینه که ریشخند و تمسخری است بر همه خواسته ها و اعتراضات مردمی برای نجات اورمیه ملت آزربایجان خصوصاً مردم قهرمان اورمیه را به اعتراض همگانی فرا می خوانیم.

به اذعان تمامی کارشناسان بدون هیچ تردیدی مرگ دریاچه اورمیه به منزله ویرانی و نابودی بخش بزرگی از آزربایجان جنوبی علی الخصوص شهر اورمیه با سونامی نمک است و با این حال دولت ایران با صرف چندین برابر هزینه نجات دریاچه اورمیه مشغول کشیدن آب خزر به کویر است. آیا جز آن است که می خواهند آزربایجان را کویر و کویر فارس را آباد کنند؟

و باز با کمال تاسف هر روز شاهد بازداشت فعالین حرکت ملی و روزنامه نگاران آزربایجانی و شکنجه روحی و روانی و تفتیش منازل آنها به جرم دفاع از هستی آزربایجان هستیم. کار به جایی رسیده است که حتی برخی از نمایندگان ترک مجلس که دلسوزانه گام پیش می نهند یا از سوی نمایندگان فارس مورد تمسخر قرار میگیرند و یا توسط خاندان شوونیست و فاشیست لاریجانی ها ساکت می شوند.

لذا ما ملت آزربایجان خصوصاً مردم قهرمان اورمیه را دعوت می کنیم که بیایید با هم در یکم خرداد بار دیگرصدای مظلومیت دریاچه اورمیه را این بار نه به گوش های کر شده سران ایران بلکه سازمان ملل متحد برسانیم تا بلکه اجماع جهانی چاره ای برای این ذخیره بشری و نجات ملت آزربایجان بیابد. حضور تک تک شهروندان آزربایجانی در این تجمع آرام و مدنی موثر ترین گزینه برای نجات دریاچه اورمیه خواهد بود.

ما همچنین از همه مسئولین سیاسی، امنیتی، قضایی و پلیس آزربایجان و شهر اورمیه میخواهیم که با سعه صدر از باب تحمل و مدار در آمده و با معترضین و حاضرین این تجمع مدنی همراه باشند چون بر حسب وظیفه شرعی و انسانی آنها هم به عنوان یک انسان و یک ترک آزربایجانی در قبال نجات دریاچه اورمیه مسئولند.

ما همه شهروندان شهر اورمیه را در یک خرداد برای این تجمع فرا می خوانیم و از برادران وخواهران خود در شهرهای تبریز، اردبیل و زنجان و سایر شهرهای آزربایجان می خواهیم که با برگزاری تجمع اعتراضی آرام و مدنی برادران و خواهران خود را در اورمیه تنها نگذارند تا دست در دست هم فریادی برآوریم برای نجات دریاچه اورمیه که با حیات میلیون ها انسان آزربایجانی گره خورده است.

وعده دیدار: یکم خرداد نود و یک

ساعت: شش عصر

مکان: خیابان عطایی – امام

توضیح:

با توجه به تجربیات مختلف هر دسته و گروه مردمی مسئول آغاز اعتراضات آرام و مدنی در محل های یاد شده می باشند.

برای رساندن اخبار و عکس و فیلم های این تجمع مردمی خود را مسئول دانسته و یک شهروند خبرنگار باشیم.

در امر دعوت و اطلاع رسانی این تجمع مردمی کوشش کنیم.

شعار ها:

اورمو گؤلو جان وئریر – دولت اونون قتلینه فرمان وئریر

اورمو گؤلو سسله نیر - سوسوزام هارای هارای

سدلری سیندیرین – اورمو گؤلون دولدورون

گلین گئدک آغلایاق – اورمو گؤلون دولدوراق

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter