English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اعلام حمایت از فراخوانهای اعتراضی 1 خرداد - فعالین حرکت ملی, مرند

روزها, ماهها و سالها یک به یک در پس دیگری در حال گذر و فراموشیند. اما گاه خاطراتی هستند, تلخ به سان دشنه ی از پشت وارد آمده که نه کس را در فکر بهبودیش و نه خود یارای فراموشی اش را داریم.

ملتی که سالیان سال تاریخ را به قلمی از اشک و عشق می نوشت, قریب به صد سال است که شاهد نوشته شدن تاریخش به خون خویش ولی با دست بیگانه و استعمار گشته. ملتی که خاطرات یک صده ای اخیرش مملو از رنج و توهین وتحقیر هاست.

اینک 6 سال از روزی که ملت تورک آذربایجان جنوبی برای زدن سیلی به دهان فاشیسم و حامیان نژاد پرستش به پاخواست می گذرد. هرچند که تاریخ ما آراسته از برگ های زرینه دلاوریها و شهامتها است و پاسخهایی از این قبیل به ثبوت رسیده, ولی در عین نا باوری این کوردلان, ملت تورک آذربایجان جنوبی فرد به فرد اعم از زن و مرد, پیر و جوان, دانشگاهی و بازاری برای اعاده ی حیثیت خویش بار دیگر پا به میدان وجود و عمل گذاشت.

این روزها مصادف است با روزهای بغرنج و وخیم حیات طبیعی و ثروت ملی آذربایجان جنوبی. ثروتی که با نزدیک شدن به پایانش نوید از روزهای قحطی, آوارگی, در به دری و کوچ میلیونها آذربایجانی از دیار و خاک و وطن خویش را میدهد , که در نهایت منجر به پایان حیات و تاریخ این جغرافیا خواهد گشت.

آری ای ملت بزرگ و پاینده ی تورک آذربایجان جنوبی , امروز واضحتر از هر روزی دست های اختاپوس استعمار فارس آشکار و نمایان تر گشته است.

استعمار دولتی فارس نه تنها سالها به تحقیر و ارزش زدایی ملتمان, نه تنها به تفکیک و تجزیه ای اراضی تاریخی آذربایجان جنوبی مان و نه تنها به کاهش روز افزون منابع مالی و اقتصادی ملتمان بسنده نکرد و ارضا نگشت, بلکه در نهایت برای ما شمشیر را از رو بست و درصدد فشردن و خفه کردن گلوی حیاتی آذربایجان یعنی دریاچه ی اورمیه برامده و هر انسان آزاده و دلاور آذربایجانی که در برابر  این نا برابری ها به پا میخیزد را تهدید و دستگیر و شکنجه میکند و با قرار حکم های سنگین و با قرار بازداشتهای متوالی و مبهم قصد دارد تا با بسته نگه داشتن دستان و لبان فرزندانمان نقشه نهایی و مرگ آفرین خود را نسبت به خاک و ملت تورک آذربایجان عملی نماید, آما زهی خیال باطل...

استعماری که سالیان سال با حیله و سیاست های فرهنگی و نژادپستانه اش با نام ایران و ایرانی تا توانست دست به غارت و چپاول منابع زیر زمینی و انسانی ما زده و مارا وا داشته تا در مقابل ایرانی کذایی سکوت اختیار کنیم, در حالی که این نام جز ویرانی و فلاکت چیزی برای ملتمان به ارمغان نیاورده است.

حیثیت ملتی که شرافتش را در گرو خونش پاسداری میکند به این آسانی و خوش باوری خدشه دار و لگدمال نخواهد گشت و وطن برای هریک از ما عبارتست از ,آذربایجانی که با وجودش خواهیم زیست و با نبودش فنا خواهیم گشت.

برای ملت بزرگ و آزاده ای چون ملت تورک آذربایجان جنوبی نه تنها روزهای از قبیل 13 فروردین, 1 خرداد, ایام تیر, سوم شهریور, 21 آذر و دوم اسفند, بلکه هر روزی از سالهای پیشرویمان روزی برای احقاق حقوق مسلم خود خواهد بود.

ما فعالن حرکت ملی آذرباجان جنوبی شهر مرند, نه تنها به استقبال این روزها, بلکه همیشه همراه مردم شهرمان در کنار مردمان وفعالان سایر شهرها و استانهای آذربایجان جنوبی در راه نیل به حق وآرمانهایمان خواهیم ایستاد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter