BBC News, فارسی - صفحه اول

مهمترین خبرها

  • تنش ایران و اسرائیل

    اسرائیل: هم «پاسخ نظامی» به ایران می‌دهیم و هم می‌خواهیم سپاه «سازمان تروریستی» اعلام شود

    وزیر خارجه اسرائیل گفت همراه با پاسخ نظامی، اقدامات دیپلماتیکش در پاسخ به حمله ایران را آغاز کرده است. ساعاتی پیش، رئیس ستاد ارتش اسرائیل به صراحت تایید کرد تل‌آویو به حمله سپاه پاسداران پاسخ خواهد داد. ابراهیم رئیسی می‌گوید «کوچکترین اقدام علیه منافع ایران» با پاسخی «گسترده و دردناک» علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد.

  • .

    صندوق بین‌المللی پول درباره پیامدهای اقتصادی گسترش درگیری ایران و اسرائیل هشدار داد

    صندوق بین‌المللی پول درباره پیامدهای منفی گسترش درگیری‌ ایران و اسرائیل به منطقه برای اقتصاد جهان هشدار داده است. به گفته پی‌یر-الیویه گورینشا، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول گسترش دامنه منازعه ایران و اسرائیل به خاورمیانه در کنار تغییر مسیر کشتی‌ها برای پرهیز از حمله حوثی‌ها در دریای سرخ، باعث ۱۵ درصد افزایش قیمت نفت و هفت دهم واحد-درصد تورم جهانی می‌شود.

  • تانک اسرائیلی

    اسرائیل می‌گوید یک فرمانده حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است

    ارتش اسرائیل عصر سه‌شنبه اعلام کرد طی یک حمله هوایی در شهر عین بعال - جنوب لبنان - اساعیل یوسف‌باز از فرماندهان حزب‌الله را هدف قرار داده است.

  • دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل

    رونمایی ارتش اسرائیل از «بقایای موشک بالستیک ایران» و محل اصابت یک موشک دیگر

    ارتش اسرائیل، بقایای یکی از «موشک‌های رهگیری شده ایران» و ویدیویی از خسارت ناشی از اصابت یکی دیگر از موشک‌های ایران به پایگاه هوایی نواتیم را منتشر کرده است.

  • فروشگاه

    اقتصاد چین سریعتر از حد انتظار در حال رشد است

    اقتصاد چین با وجود عمیق‌تر شدن بحران در بخش املاک، سال را قوی‌تر از حد انتظار آغاز کرد. بر اساس داده‌های رسمی، تولید ناخالص داخلی چین در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل ۵/۳ درصد رشد کرده است.

  • نوشره

    حداقل ۳۹ نفر براثر صاعقه و بارندگی شدید در پاکستان جان باختند

    در پی چند روز بارش شدید باران در جنوب غربی پاکستان حداقل ۳۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند. بنابر گزارش‌ها دست‌کم ۲۱ نفر فقط در ایالت پنجاب بر اثر برخورد صاعقه جان باخته‌اند. مسئولان گفته‌اند بیشتر افرادی که در نتیجه اصابت صاعقه جان باخته‌اند، کشاورزان بودند. گفته شده آنها در حال برداشت گندم در مزارع بوده‌اند که صاعقه به آنها زد.

  • پاکو خمس

    جدایی پاکو خمس از تراکتور؛ نگاهی به خارجی‌هایی که از فوتبال ایران «گریختند»

    جدایی پاکو خمس، سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال تراکتور از این تیم و خروج سریعش از ایران، اتفاقی غافلگرکننده برای هواداران این تیم بود. رخدادی که به نظر می‌رسد بی‌ارتباط با افزایش تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نیست. باشگاه تراکتور و رسانه‌های داخلی با احتیاط درباره دلیل این جدایی توضیح می‌دهند و به بیان «نگرانی خانواده خمس» اکتفا کرده‌اند.

  • بند کجکی

    معاون نخست‌وزیر طالبان: هیرمند امسال پر آب شده است

    عبدالغنی برادر، معاون امور اقتصادی نخست‌وزیر طالبان، در دیدار از سد کجکی گفته است که امسال به دلیل بارندگی پی‌هم، سطح آب پشت این سد افزایش یافته و بیشتر بندها/سدها) افغانستان مثل این سد «پر از آب» شده‌ است. سد کجکی در ولایت هلمند، در جنوب افغانستان واقع است که بر روی یکی‌ از شاخه‌های اصلی رودخانه هیرمند ساخته شده است، رودخانه‌ای که آب آن پس از عبور از چند ولایت غرب کشور به ایران می‌رسد.

  • حمله با چاقو در استرالیا

    پلیس استرالیا: حمله با چاقو در کلیسا «تروریستی» بود

    پلیس استرالیا اعلام کرد که حمله دیروز (دوشنبه) با چاقو در یک کلیسای سیدنی، عملی «تروریستی» و با انگیزه مذهبی بود.

دور دنیا با تازه‌ترین‌ها

بحران میان ایران و اسرائیل

گزارش و تحلیل

کیست، چیست، کجاست

پربیننده‌ترین‌ها

شبکه های اجتماعی