English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ابهامها ادامه دارد؛ آزمایش موشکی روسیه، رزمایش پدافند غیرعامل ایران، سقوط یک شی نورانی در بهبهان

آذوح: سقوط یک شی نورانی در بهبهان موضوع دیده شدن نشانه های یک انفجار بزرگ بر فراز آسمان آذربایجان و برخی نقاط دیگر را با ابهامات بیشتری روبرو ساخته است. به گزارش آذوح با وجود اینکه اهالی بهبهان از سقوط یک هواپیما در این شهر خبر می دهند، فرماندار این شهرستان بدون تائید یا رد خبر تنها به گفتن "سقوط یک شی نورانی" بسنده کرد.

شب پنجشنبه از بهبهان خبر رسید یک هواپیما در این شهر سقوط کرده است ولی هیچ یک از مردم، جزئیات بیشتری از این موضوع را در اختیار نداشتند. در همین خصوص فرماندار بهبهان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این مورد تنها شایعه است و هنوز نمی توان آن را تائید یا رد کرد عنوان  کرد: شنیده می شود چیزی شبیه یک شی نورانی در این شهر سقوط کرده است.

فرهاد باذلی محبوب افزود: دو منطقه به عنوان محل سقوط این شی نورانی اعلام شده است، یکی از در بخش تشان بهبهان و دیگری در اطراف جاده آغاجاری. به همین دلیل گروه های تجسس در حال بررسی موضوع هستند.

وی تصریح کرد: افرادی از سپاه و پدافند هوایی در حال جستجو در این خصوص هسستند و به زودی خبر دقیق در این خصوص منتشر می شود. شهرستان بهبهان یکی از شهرهای استان خوزستان است که همرز با استان کهگلویه و بویراحمد قرار دارد. این شهر سه ساعت با اهواز فاصله دارد.

از سوی دیگر گزارشهاى ضد و نقيضى از سوى منابع رسانه اى حکومتى و مستقل ايران رسيده که حاکى است پنجشنبه شب، شب جمعه (7 و8/6/2012) اشياء نورانى غريبى در آسمان ايران ديده شده و همزمان انفجارهايى در چند شهر شنيده شده است.

از جمله شهرهايى که در آنها صداى انفجارها پيچيده است، تهران، تبريز و بهبهان در شمال شرق اهواز است. گزارشهاى رسيده همچنين تصاوير و ويديوهايى نيز به همراه دارد که موضوع را جدى تر مى کند.

يک منبع دولتى ايران آن گونه که خبرگزارى ايسنا منتشر کرده، گفته است که اين اتفاقات، همزمان با رزمايش ها و تمرينات آموزشى نظامى ايران رخ داده است.

به گزارش آذوح بعضى از گزارشها حاکى است که با صداى انفجارها و ديدن اشياء نورانى در آسمان ايران، بعضى از مردم دچار اضطراب شدند. اين افراد به خيابانها ريختند و عده اى نيز گفتند که اين پديده ها نوعى جنگ روانى از سوى غربى ها است يا يک عمليات سازمانهاى امنيتى عليه ايران است.

اين اظهارنظرها بويژه با اين زمينه تقويت شده اند که در برهه زمانى اخير، صحبت از برنامه ريزى غربى ها براى انجام حملات الکترونيکى عليه تاسيسات نظامى و اتمى ايران زياد شده است.

بعضى از وبگاههاى ايرانى خبر از آن داده اند که تيراندازى سنگينى از سوى آتشبارهاى ضدهوايى نيروهاى مسلح ايران صورت گرفته است. اين وبگاهها مى گويند که تيراندازى آتشبارها پس از شنيدن انفجارها و ديدن اشياء نورانى صورت گرفته است.

بعضى از خبرگزاريها به نقل از وزارت دفاع روسيه گفتند که مسکو پنجشنبه شب، يک موشک دوربرد را آزموده است. اين موشک از داخل خاک روسيه پرتاب شده و در خاک قزاقستان افتاده است.

بعضى از رسانه هاى اسرائيلى امروز جمعه 8/6/2012 خبر از آن دادند که شب گذشته صدها اسرائيلى در تماس با پليس از ديدن نورهايى به رنگ آتش در آسمان خبر داده اند.

خبرگزارى رسمى آلمان ضمن مخابره اين خبر افزوده است که بعضى از مردم ارمنستان، لبنان و کشورهايى ديگر نيز تماسهاى مشابهى با مرکز پليس داشته اند.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آزمایش موشک روسی، علت مشاهده شی‌ء نورانی در آسمان بوده است.

وادیم کوال، رئیس بخش حفاظت اطلاعات نیروهای استراتژیک موشکی در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دیده شدن شی نورانی در آسمانهای برخی کشورهای خاورمیانه و روسیه، نتیجه آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک بین قاره ای "Topol " بوده است.

این موشک در ساعت 22:39 به وقت باکو آزمایش شد. ابتدا ساکنان آستراخان و ولگراد این موشک را در آسمان مشاهده کردند، پس از آن ساکنان آذربایجان، ایران، افغانستان، لبنان و دیگر کشورها این موشک را در آسمان دیدند و تمام شاهدان در این کشورها در ابتدا تصور کرده بودند که این شی یک یوفو ( جسم ناشناخته پرنده فضایی) یا یک شهاب سنگ است.

ساکنان چندین منطقه در آذربایجان مدعی شدند که یک جسم پرنده را در آسمان در ساعت 22:50 مشاهده کردند. براساس گزارش خبرگزاری( APA) این جسم پرنده در ارتفاع بالا از غرب به شرق حرکت می کرده است و به مدت 3 دقیقه رویت شده است. این موشک در ویدئوهای آپلود شده در اینترنت شبیه یک جسم مخروطی شکل در ارتفاع بالا است که رد روشنی را از خود به جای گذاشته است.

با این وجود این موضوع نیز ابهامها را بیشتر کرد. از یک سو رسانه های اسرائیل از عدم موفقیت پرتاب این موشک سخن گفته و ادعای روسیه را زیر سوال برده اند، و از سوی دیگر بسیاری از شاهدان عینی از مشاهده ی این واقعه در پیش از ساعت 22 به وقت ایران خبر داده اند. شاهدان عینی در مشهد گفته اند این واقعه در ساعت 21.45 به وقت ایران بر فراز آسمان این شهر دیده شده که نزدیک به 20 دقیقه پیش از زمان پرتاب موشک روسیه است.

در عین حال برخی منابع غیررسمی اعلام کردند دلیل این واقعه از این قرار بوده که یک فضا پیمای آمریکایی که Artor-h5 RQ نام دارد در نزدیکترین فاصله خود نسبت به زمین دیده شده است. به گزارش سنترال کلوبز به نقل از سایت رسمی هوافضای بایکنور وابسته به سازمان فضایی ناسا سفینه مخابراتی Artor-h5 RQ در نزدیکترین فاصله خود نسبت به زمین قرار گرفت. این سفینه به علت فرار از نوعی تشعشعات خورشیدی مجبور به کاهش ارتفاع و مصون ماندن از زیان های احتمالی بود. مردم خاورمیانه این رویداد زیبا را حدود ساعت 16:42 به وقت گرینویچ مشاهده کردند.

این ادعا در حالی مطرح شده است که با استناد به نتایج جستجوی اینترنتی، چنین سفینه ی مخابراتی وجود خارجی ندارد.

گفتنی است با توجه به دلایلی که تاکنون برای این موضوع بیان گردیده، هنوز بسیاری از ابهامات پاربرجا مانده اند. به نظر می رسد صدای انفجارهای متعدد که در برخی شهرها شنیده شده و سقوط یک هواپیمای ناشناخته در حوالی بهبهان، تنها دلیل رسمی ارائه شده تا این لحظه که پرتاب موشک روسیه است را بی اعتبار ساخته اند.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter