English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دادگاه انقلاب حکم پنج سال زندان احسان عبده تبریزی را تایید کرد

آذوح: دادگاهی در تهران حکم پنج سال زندان احسان عبده تبريزی، دانشجوی ايرانی مقيم انگليس، به اتهام توهين به رهبری و حضور در تظاهرات مقابل سفارت ايران در لندن را تاييد کرد.

گزارش سايت های نزديک به مخالفان حاکی است که شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب، اين زندانی سياسی و پژوهشگر را از اتهام رابطه با بيگانگان تبرئه کرده است.

احسان عبده تبريزی از ۱۴ ماه پيش در زندان اوین به سر می برد و به گزارش سايت کلمه، نزديک به ميرحسين موسوی، طی اين مدت حق استفاده از مرخصی نداشته است.

اين دانشجو که در دوره دکترای علوم سياسی در دانشگاه دورهام تحصيل می کرد زمانی که در دی ماه ۱۳۸۸ برای ديدار با خانواده خود به تهران رفت از سوی ماموران نيروهای امنيتی بازداشت شد.

آقای عبده تبريزی به توهين به رهبر جمهوری اسلامی ايران و اجتماع و تبانی (از طريق حضور در تظاهرات مقابل سفارت ايران در لندن) متهم شد و پس از چهار ماه خانواده او موفق شدند تا با وی ديدار کنند.

وی که ۵۰ روز در سلول انفرادی به سر می برد در دادگاه بدوی به هفت سال زندان محکوم شده بود ولی در دادگاه تجديد نظر با تبرئه از ارتباط با بيگانگان، حکم وی به پنج سال زندان کاهش يافت.

در ماه های گذشته مسئولان و دانشجويان دانشگاه دورهام و ساسکس انگلستان در نامه به رهبر جمهوری اسلامی ايران خواستار آزادی وی شده بودند.

احسان عبده تبريزی فرزند محمد عبده تبريزی، از اقتصاددانان منتقد دولت محمود احمدی نژاد و مدير مسئول روزنامه توقيف شده «سرمايه» است.

گزارش ها حاکی است که با وجود تبديل قرار بازداشت اين زندانی سياسی به وثيقه ۸۰ ميليون تومانی، اين حکم به اجرا در نيامد و پدر و مادر وی تنها پس از چهار ماه موفق شدند تا فرزند خود را ببينند.

به دنبال بروز نا آرامی های پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران هزاران نفر از سوی دستگاه قضايی و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران بازداشت شدند و بسياری از فعالان سياسی و مدنی به حبس های طولانی مدت محکوم شدند.

رادیوفردا

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter