English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گزارش و توضیح مسئول برگزارکنندگان جشنواره دریاچه اورومیه در هایدلبرگ!

حبیب جلیلی ماکو

جشنواره دریاچه اورمیه که روزهای ۶- ۸ ژوئن امسال در شهر هایدلبرگ آلمان برگزار شد،علیرغم برخی خرابکاریها پایان یافت. این اقدام اکولوژیک – که نخستین تجربه  در نوع خود بود- با وجود برخی نارسایی های تشکیلاتی، اقدامی  موفق بود.

روز نخست جشنواره آذربایجانیانی که از کشورهای مختلف گرد آمده بودند، با همدیگر آشنا گشتند و درباره مسائل گوناگون تبادل نظر کردند. اجتماع کنندگان، شب اول جشنواره  را در چادرهایی که خود برپا کرده بودند، به صبح رساندند. حضور جوانان و خردسالان در جشنواره مایه خوشحالی بود.

روز دوم، کنسرت زیبای تارزن نامدار رامیز قلی یف – با همراهی پیانوی خانم گلچین آصلانوا – برگزار گشت. استاد رامیز قلی یف با اجرای استادانه  آثاری از آهنگسازان آذربایجان، قطعات کلاسیک مقام و ترانه های مردمی حاضرین را در شگفتی فرو برد. اجراهای «گروه موسیقی آذربایجان- آلمان» (با تار  واحد،  سینتزاتور جیحون و آوای فضولی) نیز بخشی از کنسرت زیبای روز دوم جشنواره بود.

روز سوم فستیوال برای راهپیمایی به سوی قلعه هایدلبرگ و برنامه سمینار علمی در نظر گرفته شده بود. متاسفانه بارش باران حرکت دسته جمعی بسوی قلعه را دشوار ساخت و این برنامه در دستجات پراکنده انجام یافت.

سخنرانیهای آقایان علی محجوبی و اولریش آیشلمان در سمینار علمی همین روز، با توجه و استقبال بسیار شرکت کنندگان مواجه گشت و مباحثات جانداری درباره فاجعه دریاچه ارومیه انجام گرفت.

در جریان فستیوال،  پلاکاردها و نمایشگاه عکسی برای بازتاب فلاکت دریاچه ارومیه تشکیل شده بود.

هدف اصلی جشنواره جلب توجه افکار عمومی جهانیان به  فاجعه دریاچه ارومیه بود. ما از همه هموطنانی که در تشکیل این جشنواره  به ما یاری کردند و از همه شرکت کنندگان آن سپاسگزاری می کنیم.

کمیته جشنواره دریاچه ارومیه در هایدلبرگ- ۲۰۱۲

حبیب جلیلی ماکو

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter