English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

برگزاری تجمع اعتراضی در گوتنبورگ سوئد، در اعتراض به سرکوب گسترده ی فعالین ترک و عرب+ تصاویر

آذوح: با فراخوان جنبش ملی دموکرات عرب در احواز، جنبش دانشجویی آذربایجان-آذوح، حزب دموکرات آذربایجان جنوبی-گادپ، نوبیداری حرکت ملی آذربایجان جنوبی-یئنی گاموح و همکاری صمیمانه ی دیگر فعالین سیاسی ترک و عرب تجمع اعتراضی نسبت به سیاستهای خشن رژیم ایران در مواجهه با جنبشهای ملل ترک و عرب در مرکز شهر گوتنبورگ سوئد برگزار گردید.

جمع کثیری از فعالین سیاسی ترک و عرب با حضور در میدان مرکزی شهر گوتنبورگ سوئد و با صدور قطعنامه ای به برخوردهای امنیتی، بازداشتهای گسترده ی فعالین سیاسی و اعدام فعالین عرب اعتراض شدید خود را نشان دادند. این مراسم که شرکت کنندگان و تشکلهای حاضر در آن از شهرهای مختلف سوئد و کشورهایی همچون هلند، آلمان و بلژیک گردهم آمده بودند از ساعت 14 روز شنبه 24 تیر آغاز گردید.

به گزارش خبرنگار آذوح حاضرین با سردادن شعار و خواندن بیانیه هایی به زبان های سوئدی، انگلیسی، عربی و ترکی خواستار توقف حکم اعدام فعالان سیاسی ملیتهای غیر فارس و آزادی بی قید و شرط فعالین دربند شدند. پخش گسترده ی تراکتها و نوشته هایی به زبانهای سوئدی و انگلیسی و تصاویر بسیاری از فعالین بازداشت شده ی اخیر آذربایجان و الاحواز توجه بسیاری از مردم عادی را به خود جلب کرد. نمایندگان تعدادی از نشریات گوتنبورگ نیز با حضور در مراسم به پوشش خبری این تجمع اعتراضی پرداخته و با ابراز تاسف از اعمال چنین رفتارهای غیرانسانی با فعالین سیاسی ملتهای عرب و ترک، بر لزوم ادامه ی چنین تجمعات و پوشش خبری آنها تاکید نمودند.

گفتنی است چندی پیش 4 تن از فعالان سیاسی عرب در معرض اتهام هایی چون "محاربه" قرار گرفته  و اعدام شدند. محمد علی عموری، هادی راشدی، هاشم شعبانی و جابر و مختار آلبوشوکه از فعالان فرهنگی عرب نیز اکنون در معرض همین اتهام قرار گرفته و خطر اعدام آنان وجود دارد. افزون بر این تعداد، 12 تن دیگر از فعالان عرب به نام های عيدان بيت سياح شاخی، عدنان ساعدي، رضا عبيداوی، جواد بتراني، جليل نعامي، جاسم عبيداوي، خالد عبيداوي،حسن عبيات، هادي عبيات، حسن منابي، مصطفى كوتي و جبار يباري نیز با اتهام "محاربه با خدا" مواجه شده اند.

در آذربایجان جنوبی نیز موج گسترده ی بازداشتهای غیرقانونی و توام با ضرب و شتم فعالین سیاسی شدت گرفته است و در چندین هفته ی گذشته نزدیک به 30 فعال آذربایجانی بازداشت گردیده اند. از این فعالین می توان به محمد اسکندرزاده، وحید حبیب چشمه، وحید راستگو، سهند معالی، علی صمدپور، علی بشارتی، جمال موسوی نژاد، هاشم میرزاده، مسعود حسین زاده، داریوش پروانه و... اشاره نمود که بی دلیل و بدون تفهیم اتهام، مظلومانه در سلولهای انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات در تبریز زیر شکنجه و بازجویی های 24 ساعته قرار دارند.

حاضرین در تجمع روز شنبه ی گوتنبورگ در بیانیه ی پایانی خود ضمن محکومیت عملکرد دستگاه امنیتی قضایی جمهوری اسلامی، تاکید کردند به تظاهرات های خود در اعتراض به اعدام، زندان و شکنجه ی دگر اندیشان ادامه خواهند داد. آنان تاکید داشتند که در آینده ی نزدیک مراسم مشابهی در استکهلم و دیگر شهرهای اروپا برگزار خواهند کرد.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter