English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پاکسازی نژادی در احواز را متوقف سازید!

روز نهم ژانویه سال جاری دیوان عالی رژیم جمهوری اسلامی ایران حکم اعدام پنج فعال فرهنگی شهر خلفیه را تائید کرد. با تائید این حکم، هاشم شعبانی نژاد، شاعر وبلاگ نویس، دبیر أدبیات عرب و دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه اهواز- هادی راشدی، دبیر شیمی و فوق لیسانس شیمی کاربردی - محمد علی عموری نژاد وبلاگ نویس، فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی، شیلات و آبزیان - سید یابر آلبوشوکه و برادرش سید مختار آلبوشوکه فاصله چندانی با اعدام ندارند. این جوانان در آوریل 2011 بازداشت شده و نه ماه در بازداشتگاه اطلاعات تحت سخت ترین شکنجه ها قرار گرفته اند. عملکرد وحشیانه نیروهای امنیتی، مثالی ساده از برخورد خشن وانتقام جویانه نظام حاکم در ایران با ملت عرب احواز است.

مردم عرب احواز با دارا بودن؛ زبان، فرهنگ، تاریخ و باورهای مشترک اجتماعی در بستر وحدت جغرافیایی در اقلیم احواز، ملتی هستند با خواسته های مشترک. نظام های حاکم بر ایران از شاهی گرفته تا جمهوری اسلامی همواره سعی در نابودی فرهنگ، زبان و هویت ملت عرب الاحواز داشته اند. در این راستا دولت های ایران با پی ریزی سیاست های عرب ستیز همواره نسبت به نابودی ساختار اجتماعی وهویتی ملت عرب گام های بسیار خطرناکی برداشته اند. گسیل سیل عظیم مهاجران از استان های دیگر به سرزمین های عرب نشین سیاستی دیرپا در ساختار حکومتی شاهان و ملایان بوده است. در این میان ملت عرب احواز همواره در برابر سیاست های مرکزگرایان مقاومت کرده و در این راه جان عزیزترین فرزندانش را نثار کرده است.

پس از انتفاضه آوریل 2005 ملت عرب بر ضد سیاست های تغییر بافت جمعیتی، رژیم فضای امنیتی شدیدی را بر اقلیم احواز اعمال و صدها شهروند احوازی را به زندان افکند. شکنجه زندانیان و گرفتن اعترافات اجباری از آنها در بازداشتگاههای اطلاعات، امر رایجی است در اقلیم احواز. شبکه تلویزیونی خوزستان و اخیرا شبکه ماهواره ای (پرس تی وی) نقش مهمی در آماده سازی افکار عمومی و توجیه گری اعدام ها و سرکوب ملت عرب داشته اند. فضای رعب و وحشت اعمال شده توسط مزدوران رژیم در اقلیم احواز در سال های اخیر را می توان چنین معرفی کرد: استمرار بازداشت فعالان فرهنگی، مدنی وسیاسی، ممنوعیت برگزاری تجمعات، برپا شدن ایست های بازرسی در نقاط مختلف در درون وخارج از شهرها، تیراندازی به سوی رهگذران و قتل بی گناهان عرب، ممنوعیت برگزاری مراسم فرهنگی عربی حتی در خارج از شهرها ودر دشت ها وبیابانها، که در این زمینه می توان به بازداشت حدود صد جوان عرب اشاره کرد که در دشتی در اطراف حمیدیه به پیک نیک رفته بودند، ممنوعیت برگزاری مراسم بزرگداشت قربانیان شکنجه ها و یا تیراندازی های ماموران رژیم و در این زمینه می توان به بازداشت تمامی حاضران در مجلس ختم مهدی حیدری اشاره کرد.

با وجود اینکه اقلیم احواز رتبه اول  نرخ بیکاری را در سطح ایران دارد ، نظام با گسیل ده ها هزار مهاجر از اقالیم دیگر به احواز فرصت های شغلی موجود را در اختیار این مهاجران قرار می دهد. در همین راستا مصادره زمین های کشاورزان عرب جهت اسکان عشایر لر و لک همچنان ادامه دارد. علاوه براین انتقال آب رودخانه ها به شهرهای مرکزی ایران و نابودی محیط زیست به واسطه بیش از ده طرح توسعه نیشکر از دیگر سیاست های مخرب این رژیم است. سیاست های دولت های متوالی ایران برای ملت عرب احواز جز فقر، بدبختی، حاشیه نشینی، گسترش بیسوادی و اعتیاد و... ارمغان دیگری نداشته است.

در برابر این هجمه ناجوانمردانه و همه جانبه مرکز به فرهنگ و هویت ملت عرب وغارت ثروت های طبیعی اقلیم احواز در سایه محرومیت کامل ملت عرب از این ثروت ها، جوانان عرب احوازی با رویکرد صلح جویانه جز تبلیغ وترویج فرهنگ و زبان عربی وسیله دیگری برای دفاع از کیان عربی احواز در دست نداشته و ندارند. شکنجه پنج جوان عرب به مدت نه ماه در بازداشت گاه اطلاعات حس انتقام جویی شدید مرکز از انسان هایی را بر می تاباند که به خود جرات دفاع از ملت عرب دربرابر سیاست های پاکسازی نژادی اش را داده اند. محکومیت این فعالان فرهنگی به اعدام، محکومیتی است که برای فرهنگ و هویت عربی در احواز صادر شده و پیامی روشن از سوی نظام به ملت عرب الاحواز. رژیم عزم خود را جزم کرده است تا سیاست پاکسازی نژادی در احواز را به سرانجام رساند.

رژیم ایران بر ادامه سیاست هایش در اعدام وسرکوب فعالان فرهنگی، مدنی وسیاسی عرب در احواز اصرار دارد و از طریق تریبونهایش برای انحراف افکار عمومی  از ماهیت سیاستهای سرکوبگرانه اش تلاش می کند. در این بین تریبون های به ظاهر مخالف نظام از میان اپوزیسیون ایرانی نیز بر فریب افکار عمومی دامن می زنند. براین اساس جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز از همه فعالان حقوق بشر و انسان دوستان جهان می خواهد تا برای توقف اعدام جوانان عرب تلاش کنند و در متوقف ساختن ماشین پاکسازی نژادی جمهوری اسلامی ایران بر ضد ملت عرب الاحواز سهیم شوند.

التیار الوطني العربی الديمقراطي في الاحواز

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

27 ژانویه 2013

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter