English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

با حضور نمایندگان 9 تشکیلات، سمینار "درخواست رفراندوم در آذربایجان جنوبی؛ وضعیت فعلی و گامهای آتی" برگزار شد+ تصاویر

آذوح: سمینار "درخواست رفراندوم در آذربایجان جنوبی؛ وضعیت فعلی و گامهای آتی"("گونئی آذربایجاندا رئفراندوم طلبی- آکتوئل دوروم و یئنی آددیملار") عصر روز شنبه، 14 بهمن(2 فوریه)، در شهر گوتنبورگ سوئد شروع گردید و پس از نزدیک به 5 ساعت مباحثه و تبادل نظر حاضرین، به کار خود پایان داد.

به گزارش آذوح در این سمینار جمع کثیری از فعالین سیاسی آذربایجان و نمایندگان 9 تشکیلات آذربایجانی از شهرها و کشورهای مختلف حضور یافته و دیدگاههای خود را بیان نمودند. فعالین سیاسی آذربایجان با قبول رنج سفر از شهرهای اسلو نروژ، استکهلم، مالمو و... در این سمینار حضور یافته و در مورد موضوع رفراندوم برای آذربایجان جنوبی به مذاکره پرداختند.

نمایندگان و اعضای تشکیلاتهای:

گونئی آذربایجان دئموکرات پارتیاسی(گادپ)،

آذربایجان میللی دئموکراتیک بیرلییی(بیرلیک)،

آذربایجان اویرنجی حرکاتی(آذوح)،

آذربایجان میللی دیرنیش تشکیلاتی(آ م د ت)،

گونئی آذربایجان قورتولوش پارتیاسی(گاقپ)،

گونئی آذربایجان لیبرال دئموکرات پارتیسی(گالدپ)،

گونئی آذربایجان مستقل فعاللار طئیفی،

دونیا آذربایجانلیلارین میللی بیرلییی،

بوتوو آذربایجان اوجاقلاری(ب ا و)

با همراهی جمعی از دیگر فعالین سیاسی آذربایجان در این سمینار با اشاره به نقاط ضعف و قوت بیانیه ی درخواست رفراندوم برای آذربایجان جنوبی و آسیب شناسی آن، ضمن بررسی وضعیت فعلی حرکت ملی آذربایجان جنوبی و تحلیل حوادث روی داده، در مورد گامهای بعدی و برنامه های آتی و چگونگی تداوم روند رو به رشد همکاری تشکیلاتهای آذربایجانی پیشنهادها و راهکارهایی را ارائه دادند.

در بخش اول این سمینار به ترتیب خانم سیمین صبری(آذربایجان میللی دئموکراتیک بیرلییی(بیرلیک))، آقای ائلدار قارداغلی(گونئی آذربایجان قورتولوش پارتیاسی(گاقپ))، آقای بابک چلبیانلی(آذربایجان میللی دیرنیش تشکیلاتی(آ م د ت))-ارتباط تصویری از آمریکا، آقای امیر مردانی(آذربایجان اویرنجی حرکاتی(آذوح))، آقای جواد درختی(دونیا آذربایجانلیلارین میللی بیرلییی)، آقای هاشم بیلگین(گونئی آذربایجان لیبرال دئموکرات پارتیسی(گالدپ))، آقای محمود بیلگین(گونئی آذربایجان دئموکرات پارتیاسی(گادپ))، آقای محبوب امراهی(گونئی آذربایجان مستقل فعاللار طئیفی)-ارتباط تصویری از ترکیه، و در بخش دوم مراسم نیز به ترتیب آقای ظاهیر علی سوی(بوتوو آذربایجان اوجاقلاری(ب ا و))-ارتباط تصویری از آذربایجان، آقای حاکیم صادیقلی(ارتباط تصویری از آذربایجان)، آقای علیرضا اردبیللی، آقای یونس شاملی، آقای مهدی سرائی، آقای بابک آذراوغلو و خانم سولماز بیلگین(ارتباط تصویری از آلمان) نظرات و دیدگاههای خود را بیان نمودند. در ابتدای بخش دوم نیز طی گزارشی ویژه، به قتل و مرگ مشکوک 34 فعال آذربایجانی پرداخته شد و اسنادی در این خصوص ارائه گردید.

از دیگر نکات در خور تحسین این سمینار، حضور فعال و چشمگیر شرکت کنندگان نسبت به گردآوری کمکهای مادی برای زلزله زدگان و نیز جمع آوری امضا جهت خواست آزادی زندانیان سیاسی آذربایجانی و محکومیت بازداشت آنان است. در جریان برگزاری مراسم مبلغی بالغ بر 7 میلیون تومان تهیه شد و دهها امضا نیز جمع آوری گردید که در روزهای آتی در خصوص این دو موضوع گزارشات و اخبار خوش دیگری نیز منتشر خواهد شد.

سمینار "درخواست رفراندوم در آذربایجان جنوبی؛ وضعیت فعلی و گامهای آتی" با مدیریت و برنامه ریزی تشکیلاتهای "بیرلیک، گادپ، آذوح" از ساعت 16.50 آغاز و در ساعت 21.30 به کار خود پایان داد. گفتنی است تصاویر این سمینار از ابتدا تا انتها به شکل مستقیم پخش گردید و به عنوان یکی از معدود دفعات، بسیاری از فعالین آذربایجانی توانستند با حضور در سایتها و همچنین اتاقهای پالتالک، تصاویر و صدای مراسم را به شکل مستقیم دریافت و مشاهده نمایند.

گزارش کامل سمینار، مباحث طرح شده، تصمیمات و طرحهای آتی به همراه فیلم سخنرانی تمامی حاضرین در روزهای آتی ارسال خواهد گردید.

آذوح

644698 234242720047826 2126088278 n

66765 234242600047838 1635611374 n

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter