English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه طیف مستقل در رابطه با عملکرد غیر مسئولانه بعضی از سایتهای ملی اطلاعیه ای جهت اطلاع زندانیان حرکت ملی آزربایجان

می گویند که چنین نوشته هایی را فارسی ننویسید چون دشمن خوشحال می شود . اما ما از همان دوستان سوالی داریم آیا نوشته های تورکی ما نتیجه داد ؟ آیا برخی از همان دوستان نوشته های دوستانه ما را توجهی داشتند ؟

نخیر چنین نبوده و نیست . اگر فکر می کنید دشمنی که حتی به زبان مادریمان سایتهایی را به صورت موذیانه به حرکت ملی آزربایجان چپانده است برایشان نوشته تورکی یا فارسی فرقی هم میکند واقعاً در اشتباه هستید آیا با نوشتن به زبان تورکی ! آنها چیزی نخواهند فهمید ؟

نخیردوستان ! آنها با تمامی امکانات دولتی حرکتمان را در اتاقهای فکری خویش آنالیز می کنند بنابراین این نوشته را به زبان فارسی می نویسیم تا حداقل هوطنان مظلوممان که بالاجبار تحت سیستم آسیملاسیون فرهنگی زبان مادری خویش را نمی توانند بخوانند هم از بعضی اعمال دوستان آگاه گردند .

با این مقدمه به اصل موضوع می پردازیم :

همانطوری که مستحضرید مدتی است که طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی اقدام به طراحی صفحه ای به زبان انگلیسی در فیسبوک کرده است . عمده نوشته های فعالین طیف مستقل مربوط به گزارشاتی از آخرین وضعیت فعالین زندانی حرکت ملی آزربایجان است .

از زمان تدوین این صفحه ، فعالین طیف مستقل بدون وقفه در حد توان خویش تلاش کرده اند بدون تبعیض در مورد فعالین در بند، به نوبه گزارشاتی از ایشان را در صفحه فیسبوک قرار دهند . این نوشته ها تقریباً به اکثر سایتهای ملی تا آنجائیکه ما می شناسیم فرستاده شده است اما جای تاسف بسیاری است که برخی از مدیران این سایتها از چاپ این مطالب خودداری کرده اند .

حال دلیل این کار غیر مسئولانه در چیست چیزی است که جواب آن را دوستان باید بدهند .

وجود اختلاف فکری در هر جریانی امری طبیعی و غیر قابل اغماض است اما چیزی که غیر طبیعی است بایکوت نوشته های مربوط به فعالین زندانی است . ما در این خصوص حساسیت لازم را تا بدین روز داشته ایم و سعی کرده ایم در خصوص فعالین زندانی حداقل اختلافات را کنار بگذاریم .

جهت اطلاع ملتمان عارضیم تمامی نوشته های مربوط به زندانیان سیاسی به زبان انگلیسی به سایتهای : « گوناز تی وی ، آذوح ، تریبون ، آزاد تریبون ، اویرنجی سسی ، آراز نیوز ، سول گوناز ، تک توران ، تبریز سسی ، گونئی نیوز ، آذربایجان خبرلری ، یوردنت و سانا نیوز» فرستاده شده است.

برای اینکه حق و حقوق سایتهای دمکرات محفوظ گردد مجبوریم بگوئیم که از بین این رسانه ها ، سایتهای : « آذوح ، گونئی نیوز ، تک توران ، سول گوناز و آذربایجان خبرلری» ، اخبار مربوط به فعالین زندانی را در مانشت خود چاپ کرده اند و ما از همین نوشته به نام خود و زندانیان مظلوممان مراتب تشکر خود را از مدیران این سایتها اعلام می داریم .

ذکر این نکته هم نماند که سایت وزین گوناز تی وی که همواره از طرف فعالین طیف مستقل در قبال دشمنان حرکت ملی آزربایجان مدافعه گردیده قبلاً نوشته های طیف مستقل را چاپ می کرده اند اما متاسفانه شاید هم بدلیل فشار همان دوستان مدتی است که اخبار طیف مستقل در این سایت قرار نمی گیرد و یا اینکه اگر قرار می گیرد با دخل و تصرف و با حذف نام " طیف " قرار می گیرد این هم جزئی از اعمال غیر منطقی است . ما از تلویزیون ملی گوناز انتظار بیشتر از این داریم چرا که تلویزیون ملی باید صدای ملی آزربایجان و همه جریانها باشد .

اهمیت ورود رسانه های ملی به طرف نوشته های انگلیسی از دیدگاه ما بسیار مهم است چرا که ما با زبان فارسی و حتی تورکی نخواهیم توانست صدای مظلومیت ملتمان را به گوش جهنیان برسانیم .

در پایان روی به تمامی فعالین به خصوص روشنفکران آزربایجان می کنیم ، دوستان ! با این رویکرد رسانه ای و جبهه گیری غیر اخلاقی، با بایکوت همدیگر این حرکت در نهایت در آزربایجان جنوبی آزاد ، بازتولید جریانی توتالیتر را خواهد کرد . سایتها و تشکلاتی ( برخی ) که با استفاده از موقعیتهای بدست آمده و راحتی فضای موجود در خارج از کشور نه تنها از این موقعیت برای رساندن صدای فعالین داخلی استفاده نمی کنند بلکه از همین امکانات بدست آورده آنها را بایکوت می کنند در آینده برای ملتمان رفاه ، آسایش و آزادی بیان بوجود نخواهند آورد . سکوت شما روشنفکران به هیچ وجه جایزنیست سکوت شماها به معنای تایید این عمل است و ملتمان در دنیای نوین و دنیای بازخورد اطلاعات در دهکده جهانی همه چیز را می بینند و قضاوت خواهند کرد .

با امید درست شدن وضع فعلی از کلیه دوستانی که باعث آزردگی خاطرشان شدیم ضمن عذرخواهی همچون همیشه می خواهیم بدانند که طیف مستقل به عنوان بزرگترین طیف موجود در حرکت ملی آزربایجان هرگز با ایشان دشمن نیست اما انتقاد از کارهای غیر اصولی به خصوص مبارزه با فرهنگ غلط بایکوت و شانتاژ رسانه ای از اصول اولیه ماست و تا آخرین روز بر این اصل پافشاری خواهیم کرد . ما آزربایجان جنوبی آزاد با حاکمیت دمکرات می خواهیم و هرگز اجازه خودنمایی قدرتهای توتالیتر را نخواهیم داد در این خصوص هم با جمهوری اسلامی به صورت " دشمنانه " و هم با این جریانهای خودی به صورت " دوستانه تا درست کردن رویکردشان "علی رغم تمامی مشقتها مبارزه خواهیم کرد .

24 بهمن ماه سال 1391

« طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی »

www.facebook.com/GAMT.english

www.facebook.com/musteqilmilliteyf

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter