English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دبیرکل حزب‌الله ایران و نامزد انتخابات ریاست جمهوری: هدفم برگرداندن آذربایجان به ایران و شعارم "پارس اسلامی" است!!!

آذوح: آیت الله سید محمدباقر خرازی که با اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ در بهمن ۱۳۹۱، برنامه خود را «برگرداندن همهٔ سرزمینهای جداشده از ایران(از جمله تاجیکستان، ارمنستان و آذربایجان) بدون یک قطره خونریزی» و رساندن دلار به هزار تومان در عرض یک سال و لغو تحریمها در چند ماه اول ریاست جمهوری اعلام کرده بود این بار در افاضاتی جدید از شعار "پارس اسلامی خبر داد!!

آیت الله سید محمدباقر خرازی دبیرکل حزب‌الله ایران و مدیر مسئول روزنامه حزب‌الله، در قم به درجه اجتهاد رسیده و مدرس حوزه علمیه قم است؛ او مراکزی نظیر مدرسه اجتهادیه محسنیه، موسسه فرهنگی هنری امام حسن عسکری (ع) و مجموعه مدارس امام هادی (ع) در سراسر کشور را تاسیس کرده و اداره می‌کند؛ وی هم اکنون در حوزه اجتهادیه محسنیه مشغول به تربیت بیش از ۳۰۰ طلبه است. او برادرزاده کمال خرازی وزير امور خارجه ايران در دوره اصلاحات است و خواهرش با مسعود خامنه ای، فرزند رهبر ايران ازدواج کرده است.

به گزارش آذوح این نامزد ریاست جمهوری ایران در سخنان جدید خود و در گفتگو با رسانه های حکومتی بیان داشته: "نسل موجود ما چیزی از اطاعت از مقام ولایت مطلقه فقیه را نمی‌داند و روش‌ها و کارکردهای آن را بلد نیست و با این وجود چگونه این نسل می‌تواند پذیرای امام زمان (عج) باشد.

بنده تلاش می‌کنم تا بگویم چگونه باید نسبت به ولایت مطلقه فقیه متعبد بود و از او اطاعت محض کرد چراکه در غیر این‌صورت چگونه می‌توان نسبت به حضرت ولی‌عصر(عج) اطاعت علی‌الاطلاقی داشت؟ و این شرطش این است که آن رئیس‌جمهور خودش فقیه باشد و بنده می‌گویم غیر فقیه نباید رئیس‌جمهور شود و اگر از باب اضطرار تاکنون از افرادی مثل آقای احمدی‌نژادها و دیگران استفاده کرده‌ایم این به معنای این نیست که اینها حق دارند در این مقام باشند.

از هر گرایش سیاسی که ملتزم به مقام ولایت فقیه باشد استفاده می‌کنم، تردید نکنید برای بنده اصلاً‌ چپ و راست اهمیت ندارد و هر کس که صالح و متعبد نسبت به مقام ولایت فقیه باشد و آن را بپذیرد در کنار من خواهد بود حتی اگر آقای هاشمی یا خاتمی باشد. اگر اینها متعبد باشند و رهبری هم نسبت به‌ آنها نظر مثبت داشته باشد حتماً از آنها استفاده خواهم کرد و برایم مهم نیست که آقای خاتمی از جناح چپ است یا هاشمی میانه است، ایرانی بودن برای من کافی است، معیارم ایرانی بودن است."

وی در ادامه ی سخنان مضحک خود می گوید: "نظام ما قدرتمندتر از این است که کسی بخواهد نسبت به آن تجاوزی کند؛ از این رو بنده در روزی که اعلام خواهم کرد در تهران یک تجمع یک و نیم میلیونی داشته باشیم تا در واقع 9 دی قبل از انتخابات باشد و فتنه‌ای ایجاد نشود؛ کار ما همیشه برخورد با جرم است و بنده پیشگیری از جرم خواهم کرد؛ به همگان امید خواهیم داد که مردمی که 22 بهمن آمدند برای انتخابات هم خواهند آمد تا کسی جرأت نکند در انتخابات تصرف کند یا بازی درآورد.

به همین دلیل ما پرچم سبز ولایی را به عنوان پرچم انتخابات خود گرفته‌ایم تا کسی از این رنگ به عنوان پرچم تحریم یا انحراف استفاده نکند؛ بنده با صراحت می‌گویم پرچم انتخاباتی ما پرچم سبز است و رسماً هم گفته‌ام ما این پرچم را از فتنه‌گران یا منحرفین خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد کسی از این پرچم سوءاستفاده کند و برای همین مطلب هم عمامه سبز دارم."

اما جالبترین و مهمترین بخش سخنان وی در جایی است که می گوید: "شعارم هم پارس اسلامی خواهد بود تا کسی از شعار ملی‌گرایانه علیه ملیت ما استفاده نکند، پارس اسلامی یعنی پیشرفت، آرامش، رفاه‌، سلامتی منجر به ستایش خداوند و اسلامی آن هم مشخص است و این چهار راهبرد اصلی دولت حزب‌الله خواهد بود."

به گزارش آذوح این آیت الله ایرانی پیش از این نیز در مصاحبه ای اشاره کرده بود: " واحد پول را پارسی می کنم. یکی از برنامه ها کاهش قیمت دلار است و با توجه به اینکه تحصیلاتم در رشته اقتصاد است برنامه وسیعی را در این حوزه دارم که در زمان انتخابات بیان خواهم کرد همچنین در نظر دارم واحد پول ایران را از ریال که مفهوم اسپانیایی بوده و تومان که مفهوم ترکی استانبولی است عوض کرده و به پارسی تبدیل کنم."

جالب آنکه در پاسخ به سخنان عجیب و غریب وی معاون وزیر خارجه آذربایجان گفته بود: او، روانی است!. وزارت امور خارجه تاجيکستان نیز اظهارات وی را محکوم کرده بود.

سايت رسمی وزارت خارجه تاجيکستان طی بيانيه ای که روز چهارشنبه، ۱۸ بهمن ماه، منتشر کرد نوشته است که «۴ فوريه ۲۰۱۳ همزمان با اعلان نامزدی به مسند ریيس جمهوری اسلامی ايران آيت الله محمد باقری خرازی (طی) شرح برنامه پيش انتخاباتی شان ادعا کرده است که اگر ریيس جمهوری اين کشور شود، تاجيکستان، ارمنستان و آذربايجان به ايران بر می‌گردد... اظهارات وی که از خانواده وزير سابق خارجه ايران می باشد، باعث تعجب و تاسف دايره های (محافل) گوناگون فرهنگی، سياسی و جمعيت تاجيکستان شده است». در اين بيانيه اظهارات آيت الله خرازی به عنوان «ماجراجويی، خامخايی(ساده لوحی)، دسيسه بازی، بی خبر از وضع واقعی امروزی منطقه، جهان و نظام حقوقی» قلمداد شده و «حمله به مفهوم های مقدس استقلال کشوری در قرن ۲۱ و نوعی مداخله در امور کشور صاحب الاختيار (مستقل)» توصيف گرديده است. اين بيانيه اظهارات وی را رد و به شدت محکوم کرده است.

در همين زمينه خبرگزاری اينترفکس روسيه در تماسی با وزارت خارجه جمهوری آذربايجان و ارمنستان واکنش رسمی اين کشورها به سخنان آيت الله خرازی را جويا شد. يک مقام وزارت خارجه ارمنستان به اين خبرگزاری گفته است که سخنان آيت الله خرازی را جدی نمی گيرد و اميدوار است که «روند انتخابات، وی را جدی‌تر کند». ائلمان عبدالله اف، معاون وزير خارجه آذربايجان نيز در پاسخ به خبرگزاری اينترفکس روسيه گفته است که دولت باکو قصد ندارد در مقابل چنين اظهارات «مضحک و نامعقولی» موضع بگيرد.

اظهارات آيت الله خرازی اگرچه در محافل و رسانه های رسمی و نيمه رسمی آذربايجان بازتابی نيافت، اما برخی رسانه های مستقل اظهارات وی را منتشر کردند.

به گزارش آذوح پورتال «سلام نيوز» که معمولا اخبار سفارت و محافل ديپلماتيک ايران در آذربايجان را منتشر می کند، طی گزارشی که روز چهارشنبه منتشر کرد نوشت: «بر اساس نتايج تحقيقاتی که خبرنگاران اين رسانه انجام داده‌اند، آيت الله خرازی دچار بيماری روانی است، به طوری که در خيال خود رهبری يک تشکيلات بين المللی به نام حزب الله جهان را اداره می‌کند و چندين رسانه جهانی نيز تحت امر وی فعاليت می کند».

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter