English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ویدیوی اختصاصی از درگیریهای ورزشگاه امارات و حواشی دیدار تراختورسازی+ تصاویر+ ویدیو

آذوح: بعد از ظهر روز ۲۴ آپریل، 4 اردیبهشت 1392، دو تیم تراختورسازی آذربایجان و الجزیره امارات در مسابقات فوتبال جام باشگاه های آسیا در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی به مصاف هم رفتند.

بسیاری از فعالین آذربایجانی از اقصی نقاط جهان(کانادا، اروپا، آذربایجان شمالی و ترکیه) به همراه بسیاری از هواداران ساکن امارات متحده عربی و جمعی از هواداران این تیم که از آذربایجان جنوبی راهی امارات شده بودند در این بازی با سردادن شعارهای ملی به تشویق این تیم محبوب آذربایجانی پرداختند.

پلیس و حراست ساکن در جلوی درب های ورودی استادیوم پیش از آغاز بازی به تفتیش بدنی هواداران تراکتورسازی هنگام ورود به ورزشگاه پرداخته و در ابتدای امر پلیس امارات از ورود پارچه نوشته ها و بنرهای حاضر شده توسط هواداران به بهانه های واهی جلوگیری نمود. در ادامه ی این روند با فعالینی که با خود پرچمها را به داخل استادیوم برده بودند برخورد شد و در داخل استادیوم هم پرچم های برافراشته شده توسط فعالین از سوی پلیس امارات به بهانه ی اینکه مسئولین ایرانی از این عملکرد شما ناراحت هستند جمع آوری گردید.

به گزارش خبرنگار آذوح از امارات در حالی که مامورین سفارت ایران با حضور در دربهای ورودی ورزشگاه و نشان دادن فعالین آذربایجانی به ماموران استادیوم باعث شدند بسیاری از پرچمها و پلاکاردها گرفته شود، با این حال این فعالین آذربایجانی با اتخاد تدابیری توانستند تعدادی از پرچمها را به داخل استادیوم منتقل نمایند. این فعالین آذربایجانی در حین بازی در داخل استادیوم خود به نوشتن شعار "آذربایجان جنوبی ایران نیست" پرداختند و همراه با تعدادی از پرچمها که به داخل منتقل شده بود با تشویق حاضرین به اهتزار درآوردند.

در حین بازی نیز بارها شعارهای ملی سرداده شد. در پی این امر و شدت گیری سرداده شدن شعارهای ملی، مامورین سفارت ایران با همراهی تعدادی از مزدوران رژیم به سوی فعالین سیاسی آذربایجانی حمله بردند و زدوخورد شدیدی به وقوع پیوست. پس از چند دقیقه از این درگیری و با دخالت حراست استادیوم ابوظبی، ماموران رژیم ایران مجبور به فرار شده و فعالین آذربایجانی مجددا شعارهای ملی را سردادند. با این وجود، در اقدامی غیراخلاقی و سوال برانگیز پلیس امارات چند فعال سیاسی آذربایجانی همچون آقای محمود بیلگین و... را بازداشت کرده و تصمیم می گیرد که به بیرون از ورزشگاه منتقل نماید. در پی این اقدام، تمامی فعالین آذربایجانی با اعتراضی گسترده موجب انصراف و عقب نشینی پلیس امارات شده و مامورین ورزشگاه پس از کنترل و ثبت اوراق هویت بازداشت شدگان، آنها را آزاد می نمایند.

در اواسط نیمه ی اول دیدار، پرچم ایران توسط تعدادی از مزدوران رژیم بلند می شود که با اعتراض دسته جمعی فعالین سیاسی آذربایجان به این امر، پرچم ایران به سرعت جمع آوری می گردد.

به گزارش خبرنگار آذوح اما درگیری اصلی پس از پایان بازی صورت گرفت و مزدوران رژیم ایران بیشرمانه به سوی فعالین آذربایجانی حمله ور شدند و در این درگیریها تعدادی از حاضرین دچار مصدومیت گردیدند. پس از اتمام بازی، هواداران تراکتورسازی در بیرون از استادیوم بنری که بر روی آن شعار "آذربایجان جنوبی ایران نیست" را بازکردند که این عمل موجب شد جمعی از کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران و وابستگان حاکمیت ایران به سوی هوادارانی که اقدام به باز نمودن این بنر پرداخته بودند حمله ور شوند.

پلیس امارات در ابتدای امر با تحریک کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران به مقابله با هواداران تراکتورسازی پرداخت و خواستار جمع آوری دوربین های عکاسی و فیلم برداری شد اما وقتی با مقاومت هواداران مواجه گردیدند از جمع آوری دوربین ها منصرف شده و هواداران با پس گیری دوربین های خویش شعار "خلیج العربیه، خلیج العربیه" را سردادند. با این وجود وابستگان سفارت ایران باز هم به سوی هواداران تراکتورسازی حمله ور شدند و درگیری میان هواداران و ایرانگرایان رخ داد. به دنبال این حمله ی ایرانگرایان، حاضرین شعار "ایران تروریست، ایران تروریست" سر دادند.

در تصاویر زیر کسانی که با دایره ی قرمز مشخص گردیده اند افرادی هستند که به دفعات به سوی فعالین آذربایجانی حمله ور شدند. در تصاویر، گوشه هایی از برخورد مامورین امنیتی امارات با فعالین آذربایجانی را نیز مشاهده می فرمایید.

برای مشاهده ی ویدیوی اختصاصی از درگیریهای ورزشگاه امارات بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

http://www.youtube.com/watch?v=nST4hEcgQ2o&feature=youtu.be

آذوح

 

 

 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter