English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

احکام سنگین علیه فعالین سیاسی در آذربایجان جنوبی را بشدت محکوم میکنیم- اتحاد ملی دمکراتیک آذربایجان جنوبی

بعد از ماهها بازداشت، شکنجه و اعمال  انواع و اقسام فشارها به رهبری و اعضای شورای مرکزی تشکیلات سیاسی "یئنی گاموح"، شعبه سوم دادگاه تبریز احکام نهایی بسیار سنگین و غیرمتعارفی را برای پیشگامان ملت ترک در آذربایجان جنوبی و ایران صادر کرد.

دکتر لطیف حسنی، آیت (یوروش) مهرعلی بیگلو، شهرام رادمهر (ساوالان)، محمود فضلی، بهبود قلی زاده بخاطر عضویت در تشکیلات "یئنی گاموح" و "تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی" به 45 سال زندان محکوم شدند. 9 سال زندان برای هر کدام از صمیمی ترین فرزندان آذربایجان که بصورت مدنی و علنی فعالیت میکردند، نشانهء نفرت و کینه پایان ناپذیر جمهوری اسلامی نسبت به  مردم آذربایجان است.

صدور احکام سنگین برای رهبران "یئنی گاموح" و اظهارات قاضی پرونده مبنی بر فشار ارگانهای امنیتی رژیم برای صدور چنین احکامی نشان میدهد که:

یک: رشد و گسترش جنبش ملی دمکراتیک در صفوف مردم در آذربایجان و وسعت یابی مقاومت و تکیه بر شیوه علنی فعالیت و مبارزه سیاسی در میان مردم، رژیم را به وحشت انداخته است.

دو: اقدام به ایجاد ترس و وحشت در جامعه آذربایجانی از سویی و برای زهر چشم گرفتن از فعالین مدنی و سیاسی در آن از سوی دیگر، توجیه دیگری برای صدور احکام سنگین برای رهبران "یئنی گاموح" است.

با گذشت زمان عرصه مبارزاتی در آذربایجان جنوبی دامنهء بیشتری به خود می گیرد و وسعت بیداری ملی و هویت طلبی در میان ملت ترک در آذربایجان و ایران، رژیم جمهوری اسلامی را به واکنشهای بسیار خشونت آمیزی کشانده و با گذشت زمان احکام باز هم سنگین تری برای فعالین مدنی و سیاسی آذربایجانی صادر میکند. به زعم دشمنان مردم آذربایجان فشارها، زندانها و شکنجه های و حبسهای طویل المدت خواهد توانست از وسعت مبارزه  مردم در آذربایجان بکاهد.  اما تجربه نشان میدهد که با حبس طولانی بخشی از پیشروان سیاسی آذربایجان، مردم را به مبارزه ایی که علیه دولت استعماری و استبدادی حاکم بر ایران در پیش گرفته اند مصمم تر خواهد کرد. صدورحکم های طولانی برای فعالین سیاسی آذربایجان، خواه ناخواه آنان را به سمبل های مبازه ملی بدل خواهد کرد و قیام ملت ترک علیه دولت استعماری حاکم را بیش از پیش وسیعتر و هدفمندتر پیش خواهد برد.

"بیرلیک" احکام صادره از سوی بیدادگاه جمهوری اسلامی علیه فرزندان صمیمی ملت ترک را بشدت محکوم میکند و ضمن اظهار تاسف به خانواده های محکومین، آنها را به پایداری و تمامی نیروهای سیاسی و مدنی در آذربایجان جنوبی و ایران را به همبستگی و اتحاد علیه رژیم ارتجاعی و استعماری حاکم بر ایران فرامیخواند.

"بیرلیک" از تمامی سازمانهای حقوق بشری و ارگانهای بین المللی (امنستی، صلیب سرخ و...) و دولتهای دمکرات جهان برای رهایی رهبران "یئنی گاموح"  یاری میجوید.

اتحاد ملی دمکراتیک آذربایجان جنوبی – بیرلیک

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter