English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پاسخ کوبنده ی جنبش دانشجویی آذربایجان به محسن رضایی در دانشگاه مراغه+ ویدیو

آذوح: این بار نوبت به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای ریاست جمهوری، رسید تا به قدرت جنبش دانشجویی آذربایجان پی ببرد و اسیر سوالات فعالان دانشجویی گردد.

به گزارش آذوح در حالی که پیش از این و در هفته های گذشته، علی اکبر ولایتی و حدادعادل در تبریز و تهران حضور یافته و با اعتراضات فعالین جنبش دانشجویی آذربایجان در دانشگاههای این شهرها روبرو شدند، محسن رضایی هم چنین تجربه ای را مشاهده نمود.

وی که روز شنبه به شهرهای تبریز، مراغه(ماراغا) و ملکان(ملیک کندی) سفر کرده بود با حضور در دانشگاه مراغه و ضمن بیان برخی از دیدگاههای خود به سوالات حاضرین پاسخ داد.

در حالی که مجری این مراسم با عدم اختصاص وقت به فعالین جنبش دانشجویی آذربایجان در پی ممانعت از حضور آنها در پشت تریبون بود، اعتراض گسترده ی حاضرین وی را مجبور به قبول این خواست کرد.

یکی از فعالین دانشجویی با حضور در تریبون سوالات متعدد و شجاعانه ای را با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح نمود و از وی خواست از دادن جوابهای بی ربط خودداری نماید.

وی با اشاره به اینکه "دریاچه ی اورمیه خشکانده می شود و آذربایجان را در آینده ی بسیار نزدیک با خطرات بسیار جدی روبرو خواهد ساخت" پرسید "برای رفع این مشکل چه برنامه ای دارید." او در ادامه از محسن رضایی خواست نظر خود را در مورد "اعتراضات سه هفته ای در شهریور 90 در آذربایجان در اعتراض به خشکاندن دریاچه ی اورمیه و متعاقب آن برخوردهای امنیتی و بازداشت فعالین در تبریز و اورمیه" بیان نماید.

به گزارش آذوح در این لحظه مجری برنامه با مداخله در سخنان این فعال شجاع خواستار قطع سخنان وی می شود اما حاضرین در سالن با اعتراضات گسترده ی خود وی را مجبور به عقب نشینی می کنند.

فعال دانشجویی آذربایجان در خاتمه با بیان اینکه "حق تحصیل به زبان ترکی حق بدیهی ملت آذربایجان است" تاکید می کند که "این حق با بی کفایتی مسئولین از ملت آذربایجان گرفته شده است و آیا شما برنامه ای در خصوص احقاق این حق دارید؟".

این سخنان با تشویق پرشور حاضرین خاتمه می یابد و شعار یاشاسین آذربایجان در سالن دانشگاه مراغه طنین انداز می شود.

برای دیدن فیلم بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

http://www.youtube.com/watch?v=T7SNzaNHwRA&feature=youtu.be

 

 

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter