English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی: از فراخوان 9 خرداد به عنوان "استارت" اعتراضات 92 حمایت می کنیم

ملت شریف و قهرمان آزربایجان

همانگونه که در اخبار رسانه های ملی آمده است فعالین ملی آزربایجان و هواداران تراختور طی بیانیه هایی از ملت آزربایجان درخواست حضور در خیابانها برای مبارزه ملی و مدنی در قبال سیاستهای راسیستی حاکمیت فارس را داشته اند .

طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی با توجه به آرمانهای اساسی طیف ، مبنی بر مبارزه ملی و مدنی در قبال حاکمیت راسیست فارس ، عدم بایکوت دیدگاههای فعالین داخلی از هر طیف و اندیشه و نیز در راستای حفظ روح اتحاد در حرکت ملی علی رغم اینکه اعتقاد راسخ بر این دارد که قبل از خروج هر بیانیه ای از مانشط رسانه های ملی بهتر است همفکری و اجماع نظر " قبلی " با تمامی جریانهای سیاسی ملی انجام پذیرد من حیث المجموع با توجه به شرایط فوق الذکر و امید بر حفظ اصول همفکری در فراخوانها و بیانیه های بعدی از فراخوان روز 9 خرداد ماه 1392 در شهرهای آزربایجان جنوبی با محوریت و اندیشه " استارت " برای اعتراضات سال پیش روی محکم و استوار از این اقدام فعالین حمایت می کند .

بر این باور هستیم که فراخوان روز 9 خرداد 92 از چند نقطه نظر قابل اهمیت است . اول اینکه با توجه به سیاستهای غلط جمهوری اسلامی ایران در منطقه و فرا منطقه ای ، حمایت و پشتیبانی از ترور و نشر افکار ضد انسانی در دنیا و به تبع آن پایفشاری بر ساخت بمب اتمی همه و همه باعث تجرید حاکمیت از دنیا و تقبل تحریمهای بین المللی گشته که هزینه آن را عمدتاً ملتهای ساکن در این جغرافیا می پردازند لذا نارضایتی اقتصادی در بین ملتمان در این روزها در اوج نقطه خود قرار دارد .

از طرفی دیگر فشارهای حاکمیت راسیستی فارس در چند ماه گذشته بر علیه فعالین ملی شدت و حدت بیشتری گرفته است .

دهن کجی 35 ساله حاکمیت به خواسته های ملی و انسانی آزربایجانیها و عدم توجه به فرهنگ ، زبان و حفظ تاریخ آزربایجان حتی خود را در عرصه های ورزشی هم نشان می دهد به نحویی که فدراسیون فوتبال ایران در یک اقدام آشکار و تبعیض آمیز تیم شهرداری تبریز را که توانسته بود جواز حضور در لیگ برتر را بدست آورد به راحتی تمام قلع و قمع کرده و حتی از لیگ 1 به لیگ 2 فرستاد . این در حالی بود که در مورد سایر تیمهای متهم به تبانی فقط به جریمه های شخصی اکتفا شد .

در جریان نمایش انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران نامزدهایی که می توانستند مد نظر ملت آزربایجان قرار بگیرند تماماً از تیغ شورای نگهبان گذرانیده و رد صلاحیت شدند .

بی کاری ، فحشا ، فقر و گسترش مواد مخدر از دیگر دغدغه های اساسی این روزهای ملتمان است . امروز در آزربایجان جنوبی بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهها بی کار هستند .

همه این موارد و چندین مورد ذکر نشده دال بر این است که خشم ملتمان در قبال حاکمیت جائر فاشیست و اسلامی ایران در حد نهایی خود است .

روز 9 خرداد 92 اگر هم شاهد تجمع بزرگ نباشیم از نقطه نظر طیف مستقل می تواند نقطه شروعی دیگر و استارتی باشد برای اعتراضات بزرگتر بعدی و بازگرداندن روحیه خیزش ملی . ما با هرگونه تفکر محافظه کارانه و بهانه هایی همچون لوث شدن حرکت در صورت عدم شکل گیری تجمع مخالفیم چرا که هر اقدامی را به مثابه آماده کردن ملتمان برای قیامی میلیونی و فکورانه میپنداریم .

در پایان از کلیه طیفهای ملی در حرکت می خواهیم در چند روز باقیمانده تمامی سعی و تلاش خود را برای تبلیغات در این خصوص و شرکت حداکثری ملتمان به کار گیرند .

طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی

6 خرداد ماه سال 1392

مکان ها و زمان :

پنجشنبه 9 خرداد 1392- ساعت 17

تبریز: چهار راه شهناز – راسته کوچه – سه راه امین – آبرسان – میدان ساعت – فلکه دانشگاه و دانشگاه های تبریز – دارایی – مقابل استانداری

اورمیه :

پنجشنبه 9 خرداد 1392 – ساعت 17

خیابان دانشگاه - خیابان بعثت - میدان بازارباش - خیابانهای زنجیر، مرکز، منتظری، دروازه مهاباد، مدنی، گول اوستی و عطایی.

زنجان :

پنجشنبه 9 خرداد 1392

ساعت : 17 ( 5 بعد از ظهر)

مسیرهای اعتراضی :

1 – بازار بزرگ زنجان ، خیابان امام ، میدان انقلاب

2 – خیابان امام ( غربی ) ، میدان انقلاب

3 – خیابانهای سعدی شمالی و جنوبی ، میدان انقلاب

در اعلامیه های بعدی مکان های تظاهرات برای دیگر شهر های آزربایجان اعلام خواهد شد.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=453695724720211&set=a.239572426132543.54992.238252946264491&type=1&relevant_count=1

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter