English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

برگزاری تجمع اعتراضی در گوتنبورگ سوئد، در اعتراض به صدور احکام قضایی و بازداشتهای گسترده ی فعالین آذربایجانی+ تصاویر

آذوح: با فراخوان کمیته ی دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان-گوتنبورگ و همکاری صمیمانه ی دیگر احزاب و فعالین سیاسی ترک و عرب همچون گادپ، قورتولوش، آذوح و آذربایجان ائوی-گوتنبورگ تجمع اعتراضی نسبت به سیاستهای خشن رژیم ایران در مواجهه با جنبشهای ملل ترک و عرب در مرکز شهر گوتنبورگ سوئد برگزار گردید.

جمع کثیری از فعالین سیاسی ترک و عرب با حضور در میدان مرکزی شهر گوتنبورگ سوئد به برخوردهای امنیتی، بازداشتهای گسترده ی فعالین سیاسی و صدور احکام سنگین زندان برای فعالین سیاسی آذربایجان و همچنین صدور احکام اعدام فعالین عرب اعتراض شدید خود را نشان دادند. این مراسم از ساعت 13 روز یک شنبه 12 خرداد آغاز گردید و در ساعت 14.15 به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار آذوح حاضرین با سردادن شعار و خواندن بیانیه هایی به زبان های سوئدی، انگلیسی، عربی و ترکی خواستار توقف حکم اعدام فعالان سیاسی ملیتهای غیر فارس و آزادی بی قید و شرط فعالین دربند شدند. پخش گسترده ی تراکتها و نوشته هایی به زبان انگلیسی و تصاویر بسیاری از فعالین بازداشت شده ی اخیر آذربایجان و الاحواز توجه بسیاری از مردم عادی را به خود جلب کرد.

گفتنی است در آذربایجان جنوبی نیز موج گسترده ی بازداشتهای غیرقانونی و توام با ضرب و شتم فعالین سیاسی شدت گرفته است و در چندین هفته ی گذشته بسیاری از فعالین آذربایجانی بازداشت گردیده اند. در یکی از سنگینترین برخوردهای قضایی سالهای اخیر در آذربایجان، برای 5 عضو کمیته ی مرکزی تشکل یئنی گاموح(آقایان لطیف حسنی، یوروش مهرعلی بیگلو، محمود فضلی، شهرام رادمهر و بهبود قلیزاده) در مجموع 45 سال زندان صادر شد. فعال سیاسی جوان آذربایجان، عباس ولیزاده نیز به 8 سال زندان محکوم گردیده است.

حاضرین در تجمع روز یکشنبه ی گوتنبورگ ضمن محکومیت عملکرد دستگاه امنیتی قضایی جمهوری اسلامی، تاکید کردند به تظاهرات های خود در اعتراض به اعدام، زندان و شکنجه ی فعالین ملتهای غیرفارس تحت ستم در ایران ادامه خواهند داد.

ویدیوهای این تظاهرات نیز متعاقبا ارسال خواهد گردید.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter