English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

در پی اعتصاب غذای فعالین سیاسی آذربایجان: دیدار نمایندگان آذوح و گادپ با "مدیر دبیرخانه ی کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا"

آذوح: روز چهارشنبه(26 تیر) نمایندگان دو تشکل سیاسی آذربایجان جنوبی ضمن حضور در مقر پارلمان اروپا در بروکسل و دیدار با آقای لونته چازی(مدیر دبیرخانه ی کمیسیون حقوق بشر، مدیر دبیرخانه ی اداره ی کل سیاستهای خارجی و مشاور سیاسی رئیس سابق پارلمان اروپا)، آخرین وضعیت زندانیان سیاسی آذربایجانی را به اطلاع وی رساندند.

به گزارش آذوح پس از آغاز اعتصاب غذای 5 عضو مرکزی یئنی گاموح در زندان تبریز در هفته ی گذشته(یوروش مهرعلی بیگلو، لطیف حسنی، بهبود قلیزاده، شهرام رادمهر و محمود فضلی)، رایزنیها با کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا آغاز شده و درخواست دیدار فوری از سوی فعالین آذربایجانی مطرح گردید. در پی پیگیریهای صورت گرفته، از سوی دبیرخانه ی کمیسیون زمان دیدار برای روز چهارشنبه معین شد و آقای چازی به استقبال هیات آذربایجانی آمدند.

از مهمترین مسایل مطرح شده در این دیدار 1.5 ساعته می توان به وضعیت وخیم زندانیان آذربایجانی و لزوم توجه فوری کمیسیون حقوق بشر به این امر اشاره نمود. آقای چازی(Levente Császi) ضمن دریافت گزارشات و جزوات در این خصوص از ارسال این اطلاعات به اعضای کمیسیون حقوق بشر خبر داد.

در این دیدار قرار بود تا دو مسئول از بخش ایران نیز حضور یابند که مدیر دبیرخانه با اشاره به این موضوع و اظهار تاسف از عدم تحقق آن به دلیل برنامه ی فشرده ی کاری توضیح داد که مسئولان بخش ایران خواسته اند تا به برخی از سوالاتشان از طرف هیات آذربایجانی پاسخ داده شود.

نگاه فعالین آذربایجانی به آخرین تحولات در ایران و نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری، تحلیل آخرین وضعیت پرونده ی اتمی ایران و رابطه ی حرکت ملی آذربایجان جنوبی با این مساله، وضعیت دریاچه ی اورمیه و دلایل خشکانیده شدن آن و خواستهای کلی حرکت ملی آذربایجان از سوالاتی است که مدیر دبیرخانه ی حقوق بشر پارلمان با نمایندگان دو تشکل سیاسی آذربایجان مطرح نمود.

در ادامه ی این دیدار فعالین آذربایجانی جزوات نقض حقوق بشر در آذربایجان جنوبی، جزوات مربوط به اورمو گولو و بروشورهایی در مورد تاریخ و جعرافیای آذربایجان را به ایشان تقدیم داشتند و آقای چازی نیز بر لزوم تداوم چنین دیدارهایی و گسترده تر کردن دامنه ی فعالیتها تاکید کرد.

لازم به ذکر است آقای محمود بیلگین(سخنگوی حزب دموکرات آذربایجان جنوبی)، آقای امیر مردانی(سخنگوی جنبش دانشجویی آذربایجان- آذوح) و خانم آیلین بیلگین(فعال حقوق زنان آذربایجان جنوبی) در این دیدارها شرکت داشتند.

گفتنی است این هیات همچنین هفته ی گذشته روز دوشنبه 17 تیر با مسئول بخش قفقاز جنوبی و حقوق بشر "بنیاد جامعه ی باز(سوروس)" و روز سه شنبه 18 تیر نیز با 6 عضو و نماینده ی "پارلمان اروپا" در مقر آن در بروکسل دیدارهایی برگزار نمود.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter