English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه جمعی از کارگران و زحمت کشان اذربایجانی در مورد سالگرد قیام خردادماه تبریز وسایر شهرهای اذربایجان

اولوتانرینین ادیله

ملت غیور و جوانان پرشور و شعور اذربایجان کارگران زحمت کشان و انان که به عنوان یک اذربایجانی تبعیض را دیده ولمس نموده اید این صدا و قلم کارگران زحمت کش اذرباجانی است کارگرانی که به خاطر ترک بودنشان از بنادر جنوب وشهرکهای صنعتی اصفحان اخراج شده اند .

این صدای مظلومیت ما است بشونید و بدانید که در طول تاریخ چنان مظلوم نبوده ایم که هم اکنون در زیر پرچم حاکمیت فاشیستی ؟؟ ترکان اذربایجان با توجه به بی اعتنایی نظام فاشیستی حاکم بر جامعه ودروغ پردازی های مکرر نظام در مورد تورم افسارگسیخته پس از طرح شیطانی هدفمند کردن یارانه ها توسط مافیای دولت فاشیستی و تاثیر مستقیم ان در سفره های این ملت مظلوم بخصوص کارگران زحمت کش بر خلاف اظهارات اولیه احمدی نژاد که رفته رفته موجبات فقر و بیکاری را در تمام مناطق غیر مرکزی از جمله اذربایجان عزیزمان فراهم اورده و هزاران مشکل عدیده را بر این ملت تحمیل کرده است اذربایجانی اکنون راهی جنوب و تهران و اصفهان میشود برای امرار معاش و کسب روزی حلا ل و در انجا مورد تمسخر و اخراج بی مورد قرار میگیرد اما معادن مس سونگون و سایر پروژه های کنار رود اراز به اصفهانی ها و فارسها داده میشود ایا این بی عدالتی نیست مگر کارگر اذربایجانی چه گناهی دارد به غیر از راست بودن و صد البته ترک بودن ؟؟ اذربایجانی عزیز .

با نگاهی به پیشینه تحقیر و تمسخر و حق خوری این ملت در 32 سال گذشته که در صنعت رفاه و حتی ورزش نیز بصورت عریان موجود بوده و نیازی به توضیح ندارد . چرا که همگان شاهد هستند که چه اتفاقاتی در کارخانجات زمین فوتبال و روزنامه ایران( در سال 85 ( افتاده است . نتیجا با تقارن این شرایط انقباظی اقتصادی و معیشتی ملت همیشه ستمدیده اذربایجان که به رغم داشتن منابع غنی اقتصادی اعم از نیروی انسانی متعهد ومنابع زیرزمینی خدادادی و حتی نفت که از سوی نظام فاشیستی بایکوت شده و به یغما برده میشود باعث شده است تا اذربایجانی مظلوم زیر خط فقر بر زندگی خویش ادامه دهد ایا این حق ما است ؟؟ اذربایجان ملتی چکمز بو ذلتی

در تقارن این نارضایتی عمومی با سالگرد حماسه ا خرداد 85 که باز هم این ملت شجاعانه در مقابل مزدوران نظام با قبول هزینه سنگین جانی احاد ملت ایستاد و سینه های جوانانش را سپر گلوله و ضربات باتوم مزدوران نظام فاشیستی قرار داد .

این ملت همیشه حماسه ساز باز هم همراه همدل و همصدا با فعالین حرکت ملی اذربایجان در روز یکشنبه 1|3|1390 با فریاد گارگر اویاخدی اوز ائلینه دایاخدی در وعده گاه راسته کوچه ساعت 5عصر جهت اعتلای ارمانهای ملی اذربایجان و حقوق اولیه انسانی ملت خویش و حق طلبی .ثروتهای عظیم به یغما رفته و فرهنگ و هویت مورد تهاجم قرار گرفته این خاک همیشه سربلند صدای خود را به گوش دیکتاتور فاشیست و خون خوار خواهد رساند.

ارزوی کارگر اذربایجانی چرخاندن چرخهای صنعت اذربایجان به دست گارگر اذربایجانی وبدون دخالت فاشیزم است ما شایستگی رسیدن به رشد اقتصادی و صنعتی شدن را در دنیای امروز داریم فاشیزم این فرصت را از ما گرفته است چون فاشیزم هیچگاه خواهان پیشرفت اذربایجان نبوده است .

پیام امروز گارگران اگاه اذربایجان متحد شدن دانشجو کارگر طرفدار تیم تراکتور سازی و بازاری و...... برای ساختن اذرباجان ازاد است اذربایجانی که به دست خود اذربایجانی اداره شود ان روز دور نخواهد بود اگر متحد شویم و همه یاشاسین اذربایجان بگوییم یکشنبه 1 خرداد 1390 ساعت 5 عصر میدان راسته کوچه ( در پایان اعلام میداریم ما گارگران اذربایجانی به هیچ گروه وحزب سیاسی وابستگی نداریم به جز اذربایجان وخاک عزیزمان.

نه ساغچییخ نه سولچی ملت چییخ ملت چی

یاشاسین اذربایجانین میلی حرکتی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter