English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

توهین هفته نامه ی "طرح نو" به فعالین حرکت ملی آذربایجان جنوبی+ تصاویر

آذوح: هفته نامه ی "طرح نو" که پیش از این نیز به دفعات حرکت ملی آذربایجان جنوبی و فعالین سیاسی را مورد حمله ی خود قرار داده در تازه ترین شماره ی خود پرونده ی جدیدی در این خصوص باز کرده است.

به گزارش آذوح در شماره ی 227 این هفته نامه که توذیع آن در استانهای ترک نشین صورت می گیرد دو مطلب در راس مطالب قرار گرفته اند. سخنان غیرمستند و بسیار موهن سید جواد طباطبائی نسبت به ملت ترک آذربایجان به عنوان مطلب اصلی این شماره در نظر گرفته شده است. در خصوص نوشته های سید جواد طباطبائی پیش از این به کرات توضیح داده شده و نیازی به تکرار مهملات وی در خصوص زبان و ادبیات ترکی، فعالین سیاسی آذربایجان، سطح سواد در آذربایجان شمالی و ... نیست.

اما مطلب بسیار جالب به کار گرفته شده در این هفته نامه، بخش اول مجموعه نوشته هایی است که پیش از این و چند ماه قبل به شکلی هدایت شده به گروههای ایمیل و فضای رسانه ای مجازی ارسال گردید. مجموعه ی "شنود اشباح در حرکت ملی آذربایجان جنوبی"، این بار با تغییر اندکی در تیتر و با عنوان "شنود اشباح در لابه لای حرکتهای قوم گرایانه در آذربایجان" در بخش "نقد و نظر" این هفته نامه شروع به انتشار یافته است.

این هفته نامه در قسمت اول این مجموعه به آقای محمود بیلگین(سخنگوی گادپ) پرداخته و تلاش نموده تا حد نهایی تخریب را علیه ایشان به کار برد. ادعاهایی مضحک، نخ نما و به دور از واقعیت در بسیاری از سطور این نوشته به چشم می خورند.

جالبتر آنکه در عکس در نظر گرفته شده برای این گزارش، آقایان محمود بیلگین و امیر مردانی(سخنگوی آذوح) در مراسم بزرگداشت مرحوم چنگیز بخت آور دیده می شوند. انتخاب چنین عکسی برای این متن با توجه به وقایع چندین ماه گذشته و فعالیتهای صورت گرفته از سوی این دو تشکل، چندان نیز عجیب به نظر نمی رسد.

دیدار نمایندگان آذوح و گادپ با 6 عضو و نماینده ی "پارلمان اروپا"، دیدار با مسئول بخش قفقاز جنوبی و حقوق بشر "بنیاد جامعه ی باز(سوروس)"، دیدار با "مدیر دبیرخانه ی کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا"، برپایی تظاهرات در مقابل سفارت ایران در سوئد، دیدار با یکی از اعضای شاخص پارلمان سوئد، حضور سخنگوی گادپ در باکو و تنظیم بیانیه ی مشترک 17 حزب از آذربایجان شمالی و جنوبی و همچنین تنظیم درخواست 64 فعال شناخته شده ی سیاسی و اجتماعی آذربایجان شمالی و جنوبی در اعتراض به احکام شورای مرکزی یئنی گاموح، گوشه هایی از فعالیتهای این دو تشکل در "یک ماه" گذشته به شمار می روند.

فعالیتهایی که تاثیر خود را گذاشته و رسانه های حکومتی را مجبور به واکنش نموده است. کما اینکه پیش از این نیز اهتزاز شجاعانه ی پلاکارد "آذربایجان جنوبی، ایران نیست" و متعاقب آن اهتزاز پرچم آذربایجان شمالی در ورزشگاه سهند موجب شد در 6 ماه گذشته ورود سخنگوی تشکل آذوح به ترکیه ممنوع گشته و علیرغم صدور ویزا برای دیگر اعضا، با ویزای ایشان مخالفت گردد. گفتنی است در این خصوص اسناد و مطالب مفصلی در هفته های آتی انتشار خواهند یافت.

در زمان انتشار مجموعه نوشته های "شنود اشباح" گمان می رفت این نوشته های از سوی برخی جریانهای غیرحکومتی نوشته و ارسال شده اند. اما رویکرد هفته نامه ی "طرح نو" که یکی از رسانه های اقماری سپاه پاسداران در آذربایجان شرقی به شمار می رود این شائبه را بیش از پیش تقویت کرده که "شنود اشباح" طرحی از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران بوده و به اجرا درآمده است.

آذوح

 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter