English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

به رغم کارشکنی های فراوان ساوالان نامزد ثبت در حافظه جهانی شد

آذوح: مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از گنجاندن پرونده منظر طبیعی و فرهنگی سبلان در فهرست موقت یونسکو برای ثبت به عنوان میراث جهانی خبر داد.

به گزارش فارس، بهروز ندایی گفت: در برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به محور (کریدور) سبلان به عنوان قطب بین المللی و ملی گردشگری تأکید شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل اضافه کرد: در برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی، محور سبلان جزء هشت محور مهم گردشگری کشور دیده شده است.

ندایی با اشاره به تصویب مطالعات منظر طبیعی و فرهنگی سبلان برای ثبت در فهرست جهانی طی سفر سوم هیأت دولت به استان اردبیل، بیان داشت: در حال حاضر این پرونده از چهار معیار کنوانسیون میراث جهانی طبیعی، سه معیار ( معیارهای 9-8-7) را به خود اختصاص داده است.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: با پیشنهاد ثبت این اثر به عنوان «منظر طبیعی و فرهنگی» امید داریم این اثر با دارا بودن تمامی معیارهای ارزشمند برجسته جهانی، حداکثر معیارها را به خود اختصاص داده و ثبت جهانی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل، گردشگری این منطقه را از ابعاد مختلفی دارای ارزش و اعتبار دانست که می‌تواند همه نوع گردشگر را با سلایق مختلف چون گردشگر طبیعی، ورزشی، فرهنگی، روستایی و عشایری، سلامت و درمان به خود جذب کند.

ارک قالاسی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter