English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه جمعی از فعالان سولدوزی حرکت ملی آذربایجان

بسم الله الرحمن الرحیم

تشکر و قدردانی از اجرای برنامه سالگرد یاد شهدای خرداد 85 و چند نکته مهم

خرداد 1385 نقطه عطفی در تاریخ آذربایجان و سیر تکاملی حرکت ملی محسوب می شود. هر چند که شووینیستها از زمان سلسله منحوس پهلوی همه کار کرده بودند تا آذربایجانی را از ریشه خود جدا کنند و هویتی مسخ شده برایش تدارک ببینند اما در اعتراضات بزرگ ملت آذربایجان در خرداد 85  و از آن تاریخ به بعد بر همگان روشن شد که آذربایجان و آذربایجانی تا چه اندازه به زبان و فرهنگ و داشته های معنوی اش پایبند و دلبسته است و در صحنه هایی که لازم باشد حضور آگاهانه و پرقدرتی دارد.

در آن سالها یکی از شهرها و مناطقی که همگام با دیگر نقاط کشور فریاد اعتراض سرداده بود سولدوز همیشه قهرمان بود که بی شک طلایه دار اعتراضات مردمی خرداد 85 است. سولدوز (نقده) که از اهمیت بسیار زیاد استراتژیکی برای آذربایجان برخوردار است و همواره در سالیان اخیر از سوی اقلیت مهاجر زیاده خواه و جنگ افروز منطقه سینه ایی مالامال از درد و اندوه و البته غیرتمندی و حمیت دارد در آن اعتراضات بسیاری از نقشه های پلید دشمنان ارضی اش را نیز خنثی نمود.

اهدای 4شهید و جوان رعنا و غیرتمند سولدوزی تنها بخشی از مردانگی و آگاهی سولدوزیهاست. همه ساله برای گرامیداشت یاد آن اعتراضات و نیز یاد شهدای ملی سولدوز مراسمی در این شهر توسط خانواده های محترم آن عزیزان و نیز فعالان آذربایجانی برگزار می شود. امسال نیز مراسمی باشکوه با حضور خیل مردم و نیز فعالان حرکت ملی آذربایجان در 4خرداد سالجاری بر سر مزار آن عزیزان برگزار شد. بر خود واجب می دانیم ضمن طلب مغفرت از درگاه خداوند متعال برای آن 4 دلاور سولدوزی چند نکته بسیار مهم را برای آحاد مردم و نیز فعالان حرکت ملی آذربایجان بیان کنیم، امید که دلهایمان مانند اعمالمان و اعمالمان مانند دلهایمان باشند:

1-از حضور آحاد مردم سولدوز و دیگر نقاط آذربایجان و نیز حضور بی ادعا و بی منت فعالان ملی در این مراسم سپاسگذاری نموده و از مدیریت منطقی و عقلانی خانواده شهدای عزیز در طول برگزاری مراسم و مشارکت آندسته از فعالان سولدوزی که در تهیه و تدارک مراسم دخیل بوده اند کمال تشکر را داریم.

2-آندسته از فعالان ملی که از سایر شهرها و خصوصا از دیار ساوالان به سولدوز همیشه قهرمان تشریف آورده بودند نهایت تشکر را داشته و نیز برخی از آنان که قصد اقدامات تبلیغی و طیفی از طریق ایراد سخنرانی های خودخواسته را داشتند و با ممانعت و مخالفت گسترده سولدوزیها مواجه شدند گوشزد می کنیم که ما فعالان و فداییان آذربایجان در سولدوز با آگاهی کامل از قصد و نیت آنان هیچگاه اجازه نخواهیم داد که خون شهدای ملی مان دست آویز و ابزار دست عده ایی گردد که بجای مبارزه ملی بدنبال مباحث رهبری و جریان سازی و یارگیری طیفی و گسترش اختلافات در حرکت ملی آذربایجان هستند. سولدوز اجازه سواستفاده به هیچ طیف و گروه و شخصی را نخواهد داد، اینجا آتلیه فیلم و عکس یادگاری-تبلیغی نیست بلکه سولدوز میدان بی ادعای مبارزه با بدخواهان آذربایجان است.

3-از آندسته فعالان صادق و راستین حرکت ملی که از جای جای آذربایجان قصد سولدوز را داشتند و موفق نشدند و آندسته فعالانی که در مراسم یادمان شهدا بی ادعا و مخلصانه و بی چشمداشت شرکت داشتند کمال قدردانی و تشکر را داریم و امیدواریم فعالان شهرهای دیگر خصوصا اردبیل و تهران و ... نیز شهدا و مردم رنجور منطقه خود را فراموش نکرده باشند و بجای اقدامات تبلیغی و فرافکنانه برای مناطق خود دلسوزی بیشتری نشان دهند.

4-با تاکید فراوان بر موقعیت ژئواستراتژیکی سولدوز و اهمیت آن در تحولات غرب آذربایجان و نیاز سولدوز بر امنیت و آرامش و پرهیز از احساسی گرایی و دوری از اقدامات افراطی غیرضرور و نیز جلوگیری از تعمیم تنش های دیگر مناطق به سولدوز، امیدواریم درایت و بینش صحیح سیاسی فعالان سولدوزی موجبات رشد و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی منطقه را نیز سبب گردد و بجاست که فعالان دیگر مناطق نیز با درک موضوع رفتاری عاقلانه و منطقی از خود نشان دهند و اوضاع منطقه حساس سولدوز را با اقدامات بیهوده، امنیتی نکرده و رقابت قومی در این شهر را فراموش نکرده باشند.

5-ضمن تاکید بر وحدت و یکدلی در حرکت ملی آذربایجان امیدواریم در راه سخت و مبارزه ایی که قرار داریم سرافرازانه و خالصانه گام برداریم، فراموش نکنیم که چشمان تیزبین و شعور بالای سیاسی ملت همه امور را بخوبی دیده و تجزیه و تحلیل می کنند.

جمعی از فعالان مستقل سولدوز

6/3/1390

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter